Iranian Agriculture News Agency

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان:

492 طرح مرتع‌داری به بهره‌برداران استان سمنان واگذار شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: 492 طرح مرتع‌داری به بهره‌برداران این استان واگذار شد.

492 طرح مرتع‌داری به بهره‌برداران استان سمنان واگذار شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر جلالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان دام بیش از ظرفیت مراتع استان سمنان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت مراتع استان برای 995 هزار واحد دامی ارزیابی‌شده است، افزود: این در شرایطی که تعداد دام یک‌میلیون و 300 هزار رأس برآورد می‌شود که این مهم نشان می‌دهد که میزان دام بیش از ظرفیت مراتع استان سمنان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با بیان باید مراتع سامان‌دهی و میزان بهره‌برداری از آن‌ها مشخص شود، افزود: با توجه به اینکه 96 درصد سطح این استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد لذا می‌بایست در استفاده از این ظرفیت باید حساسیت و دقت بیشتری را داشت.

جلالی با بیان اینکه سه میلیون و 731 هزار هکتار از این منابع را مراتع قابل تعلیف به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس 492 طرح مرتع‌داری در دفتر اسناد رسمی به بهره‌برداران واگذار شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای مدیریت بهینه مراتع صورت گرفته است، در ادامه تصریح کرد: طرح‌های مرتع‌داری پس از تصویب در دفتر اسناد رسمی به بهره‌برداران ذی‌حق برای اجرا واگذارشده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان تعداد سامانه‌های عرفی مراتع استان سمنان یک هزار و 252 مورد است، افزود: از این تعداد در 492 سامانه عرفی آن طرح مرتع‌داری تهیه‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید