Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت :

نقشه حاصلخیزی خاک اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه تهیه می شود

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت : به منظور صرفه جویی در مصرف آب و کمک به احیای دریاچه ارومیه ، از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد دو هزار نمونه خاک های زراعی مزارع حفاظتی به منظورتهیه نقشه حاصلخیزی خاک اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه آنالیز شده است.

نقشه حاصلخیزی خاک اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه تهیه می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، اسکندر علیزاده مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با اشاره به اینکه نقشه حاصلخیزی خاک اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه تهیه می شود، گفت: برای انجام آنالیز این تعداد نمونه، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 890 میلیون ریال صرف شده است. 

وی اظهار کرد: خاک جزو منابع تجدید ناپذیر است و حفظ آن ارزش زیادی دارد، برداشت بی رویه از منابع آبی یکی از دلایل اصلی فرسایش خاک، شوری و نابودی حاصلخیزی خاک است ، چرا که  وقتی آب در سطوح پایین به بالا کشیده می شود، شوری هم بالا می آید از این رو خاک شور و نابود می شود.

علیزاده در ادامه از جذب خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به میزان 95 میلیارد ریال و خرید 70 دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون و بروز رسانی امکانات مکانیزه کشاورزی در شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی اضافه کرد : در طی سه مرحله نیز برای تعداد 11 هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی ، سهمیه سوخت تخصیص یافته است.

علیزاده خاطر نشان کرد: در طی سال جاری همچنین یک دستگاه نشاکار چغندر قند ،  دودستگاه لولر لیزری، 3 دستگاه سمپاش توربولاینر نیز با استفاده از اعتبارات یارانه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید