Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

350 هزار اصله نهال به صورت رایگان در استان توزیع خواهد شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: 350 هزار اصله نهال به صورت رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در استان توزیع خواهد شد.

350 هزار اصله نهال به صورت رایگان در استان توزیع خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی اکبر اسدالهی افزود: این تعداد نهال با هدف ترویج درخت کاری و توسعه پوشش گیاهی در استان بین شهروندان و نهادهای اجرایی متقاضی توزیع می شود

وی یادآور شد: اقاقیا،سرو خمره ای،ارغوان،افرا، زینتی،صنوبر،ون،افرار،آیلان و زیتون تلخ از جمله نهال هایی است که در ایام یاد شده توزیع و غرس خواهند شد.

این مسئول گفت: نهال هایی که در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در سطح استان توزیع خواهند شد، غیرمثمر و سازگار با محیط هستند.

اسدالهی با بیان اینکه درختان از جمله نعمت های بسیار زیبا و ارزشمند الهی هستند که باید از آنها صیانت کنیم،اظهار داشت: رسانه ها می توانند در ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی بسیار موثر باشند و در زمینه به فرهنگ سازی بپردازند.

15تا 22 اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.

استان قزوین دارای 853 هزار و 485 هکتار مرتع، حدود 100هزارهکتار بیابان و 28 هزار و 157 هکتار جنگل است که مدیریت حفظ و نگهداری از آنها و تشخیص برای بهره برداری از این اراضی برعهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

نزدیک به 60 درصد مساحت استان قزوین که یک درصد وسعت کشور را تشکیل داده است، جزو اراضی منابع طبیعی به شمار می رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید