Iranian Agriculture News Agency

قاسمی نژاد خبر داد:

آمادگی کامل برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمات جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به 127 تیم پایش ملخ صحرایی و 17 تیم مبارزه در استان اظهار نمود: خوزستان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی آمادگی کامل دارد.

آمادگی کامل برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ملخ صحرایی از جمله آفات عمومی است که در سال زراعی جاری نیز وارد کشور شده و مناطق جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب بوشهر، جنوب فارس و خوزستان را آلوده کرده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری نیز در تاریخ 2/12/98 در منطقه قمیجه شهرستان آبادان اولین گروه ملخ در استان خوزستان رویت و گزارش شد.

قاسمی‌نژاد با تاکید بر 127 تیم پایش ملخ صحرایی و 17 تیم مبارزه در استان که کاملاً بروزرسانی شده‌اند، اظهار نمود: تا کنون 3 جلسه ستاد ملخ با ارائه راهکارهای ترویجی، خبری، آموزشی و برنامه‌ریزی‌های اجرایی در این زمینه برگزار گردیده است.

معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان درادامه تصریح نمود: استان خوزستان آمادگی کامل در خصوص مبارزه با ملخ صحرایی را دارد و کلیه امکانات سمپاشی، سموم مجاز و ثبت شده جهت مبارزه با ملخ صحرایی و همچنین نیروی انسانی مجرب و آموزش‌دیده ر‌ا تدارک دیده است.

وی ضمن تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های دولتی در مرکز استان و شهرستان‌ها اضافه کرد: با توجه به گستردگی استان و عرصه مبارزه (در صورت طغیان در کل استان) از همه بهره‌برداران فهیم خوزستانی خواست در جهت اطلاع رسانی و کمک به عملیات پایش و مبارزه ملخ صحرایی در استان همکاری لازم را با سازمان جهاد کشاورزی خوزستان داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید