Iranian Agriculture News Agency

کمک بلاعوض به کشاورزان اصفهانی آسیب دیده از سیل بهاره

تاکنون تعداد سه هزارو 188 پرونده به اعتبار 119105میلیون ریال کمک بلاعوض به مرحله پرداخت رسیده است.

کمک بلاعوض  به  کشاورزان  اصفهانی آسیب دیده  از سیل بهاره

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه در اثر سیل فروردین ماه سال جاری حدود هزار و 500 میلیاردریال خسارت به زیربخش‌های کشاورزی استان از جمله اراضی زراعی، باغی، جایگاه‌های دام، آبزیان و زیرساخت‌ها براورد شد، اظهار داشت: عمده خسارات وارده در شهرستانهای غرب استان شامل فریدونشهر، بوئین میاندشت، سمیرم، فریدن و چادگان و در بقیه شهرستانها در ابعاد کمتر ایجاد شد.

وی افزود: با عنایت به مصوبه ۲۰۰۱۶/ ت ۵۶۴۳۸ ه مورخ 98/02/23هیات محترم وزیران به منظور جبران بخشی از خسارات وارده و در اجرای دستورالعمل ابلاغی پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه بانکی به خسارت دیدگان، مراحل بازدید و بارگذاری پرونده های خسارت دیدگان در سامانه سجاد انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد سه هزار و ۶۰۰پرونده در کمیته های تخصصی شهرستان های خسارت دیده تشکیل شده تصریح کرد: میزان خسارات پس از بازدیدهای میدانی، بررسی و تایید در سامانه سجاد ثبت شده که تعداد سه هزار و ۲۳۷پرونده به اعتبار 121171 میلیون ریال در کارگروه استان تایید و تعیین تکلیف شده و از این تعداد تاکنون سه هزار و ۱۸۸ پرونده به اعتبار 119105میلیون ریال کمک بلاعوض به مرحله پرداخت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۷۳۵ پرونده به اعتبار 230000 میلیون ریال به بانکهای عامل استان جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد معرفی شده اند، ابراز کرد: تا این تاریخ حدود ۵۰ درصد این اعتبارات جذب شده و بقیه مشمولین در مرحله تکمیل پرونده می باشند.

مرادمند به کل مبالغ پرداختی که حدود ۱۲ درصد مربوط به اراضی باغی با اعتبار 13953 میلیون ریال است، اشاره ای داشت و گفت: حدود ۴۳ درصد به اراضی زراعی آبی و دیم با اعتبار ۵۱۵۲۷.۸ میلیون ریال، ۳۳ درصد به جایگاه دام با مبلغ ۴۰۱۹۱.۲ میلیون ریال و ۱۱ درصد به آبزی پروری با مبلغ ۱۳,۶۲۸ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: ضمناً علاوه بر مبالغ فوق برای جبران خسارات وارده به زیر ساختهای مناطق مذکور شامل قنوات، کانالها، ایل‌راه‌ها وجاده بین مزارع مبلغ ۱۶۹,۰۰۰ میلیون ریال اعتبارات از محل تملک دارایی اختصاص داده شده که موافقتنامه در دست مبادله است. البته لازم به ذکر است که عملیات اجرایی پژوه های موصوف بر حسب ضرورت قبلاً اجرا شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید