Iranian Agriculture News Agency

جمعیت ملخ‌های مهاجم به استان بوشهر سه برابر سال گذشته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: جمعیت کنونی ملخ های صحرایی مهاجم به این استان بیش از سه برابر سال گذشته است و با وجود 120 هزار هکتار مزارع سبز گندم در صورت حمله آفت به آنها احتمال ایجاد خسارت زیادی وجود دارد.

جمعیت ملخ‌های مهاجم به استان بوشهر سه برابر سال گذشته است

محمد تقی منوچهری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری، عملیات و پاسخ به بحران استان بوشهر، گفت: این آفت از روز پنجشنبه وارد این استان شد و از ساعت های ابتدایی روز جمعه عملیات مبارزه در ۲ جبهه آغاز و پیگیری لازم برای فراهم شدن زمینه پیشگیری از بروز خسارت فراهم شده است.

وی افزود: همه امکانات و تجهیزات برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر بسیج و درخواست ۲ فروند هواپیمای سمپاش شده است.

منوچهری بیان کرد: برای کمک به کنترل آفت ملخ صحرایی یک گروه از استان فارس و اکیپ دیگری از تهران وارد استان بوشهر شده اند.

وی با اشاره به اینکه در صورت مبارزه نکردن و کنترل نشدن این آفت در استان بوشهر امکان هجوم آنها به استان های همجوار وجود دارد به همین دلیل تامین تجهیزات لازم از جمله سم و سمپاش برای مقابله با این آفت ضروری است.

منوچهری، برضرورت همکاری دهیاران، شوراها، شهرداری ها، نیروهای نظامی و انتظامی با سازمان جهاد کشاورزی برای تامین تجهیزات ایمنی و ردیابی آفت در استان تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید