Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد؛

سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به بیش از ۴۶۰۰ هکتار رسیده است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی گزارشی گفت؛ در حال حاضر سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به بیش از ۴۶۰۰ هکتار رسیده است.

سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به بیش از ۴۶۰۰ هکتار رسیده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، رضا زارعی با اعلام این خبر افزود؛ برنامه توسعه و افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه های اولویت دار سازمان در سال ۹۸ بود که در دستورکار مدیریت باغبانی قرار گرفت.

زارعی خاطرنشان کرد؛  خوشبختانه در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰۰هکتار توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تحقق یافت.

وی سپس به نوع گیاهان دارویی توسعه یافته در استان اشاره داشت و تصریح نمود؛ توسعه و ایجاد زیر ساخت ۱۰۰هکتار باغات  گل محمدی یکی از برنامه ها بوده که تاکنون در سطح ۴۵ هکتار  اجرا شده و مابقی در دست پیگیری است.

وی سطح باغات گل محمدی در سال ۹۷ را ۲۶۱هکتار بیان کرد.

زارعی  با بیان افزایش ۱۱۷هکتاری سطح زیر کشت زعفران در سال ۹۸ افزود؛ در حال حاضر سطح زیر کشت زعفران در استان به ۳۰۲هکتار رسیده است.

زارعی گفت؛ سطح زیر کشت زعفران در سال ۹۷ حدود ۱۸۵هکتار بود.

وی در ادامه به کشت گیاه دارویی سیاه دانه برای اولین بار در استان پرداخت و تصریح نمود؛  در حال حاضر ۳۴هکتار سیاه دانه در استان کشت شده است.

وی گفت؛ سال گذشته سطح زیر کشت سیاه دانه در استان ۲۰۰۰مترمربع و به صورت الگویی بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان به کشت سایر گیاهان دارویی پرداخت و گفت؛ ۳۵۰۵هکتار مربوط به کشت سایر گیاهان دارویی است.

زارعی در ادامه با بیان اینکه به منظور توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان دفتر گیاهان دارویی در سازمان ایجاد گردیده خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی و توسعه فرآوری محصولات آن می تواند ضمن ایجاد اشتغال، درآمد مناسبی را نصیب کشاورزان نماید.

وی در ادامه افزود: استان کرمانشاه پتانسیل و ظرفیت بالایی برای توسعه کشت گیاهان دارویی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید