Iranian Agriculture News Agency

7930 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در اصفهان پرداخت شد

این تسهیلات در توسعه گلخانه‌ها، افزایش کشت گیاهان دارویی، گسترش واحدهای دامی، طیور، آبزیان و مجموعه‌های تولید قارچ در شهرستان‌های استان اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7930 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در اصفهان پرداخت شد

به گزارش خبرنگارایانا در استان اصفهان ، معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهادکشاورزی اصفهان گفت : در سال جاری تاکنون هفت هزارو930 میلیارد ریال انواع تسهیلات کشاورزی در بخش‌های مختلف در استان پرداخت شده که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

اصغر محسن‌زاده کرمانی ، مصارف این تسهیلات را در توسعه گلخانه‌ها، افزایش کشت گیاهان دارویی، گسترش واحدهای دامی، طیور، آبزیان و مجموعه‌های تولید قارچ در شهرستان‌های استان اصفهان برشمرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در استان پرداخت شد، تصریح کرد: تا آخر سال سیر صعودی پرداخت تسهیلات وجود دارد و بطور کلی بیشتر از سال قبل خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: تاکنون تعداد 21466 فقره پرونده درکارگروه های بند (خ) ماده 33 برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور در شهرستان های مختلف با برآورد بار مالی 1594 میلیارد ریال مصوب که تعداد 15193 پرونده با بارمالی 1266 میلیارد ریال  ( بخشش سود و دیرکرد ) امهال شده است.

محسن‌زاده کرمانی اضافه کرد: پرونده‌های دیگر دریافت تسهیلات در حال بررسی است که برای آنها ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به بررسی برخی پرونده‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به منظور حل مشکلاتی مانند مالی و بیمه‌ای، خاطرنشان کرد: ۱۵۶ مورد به این ستاد معرفی و ۱۲۸ مورد بازبینی شده اند تا مشکلاتشان در کارگروه برطرف شود و بقیه نیز تا آخر سال رسیدگی خواهد شد.

معاون جهاد کشاورزی اصفهان درباره وثیقه‌های بانکی اظهارداشت: پیش‌تر بانک‌ها برای قبول سند سازه‌ها و ساختمان‌هایی که در آینده ساخته می‌شوند (آتی‌الاحداث) اکراه داشتند اما این موضوع اکنون تا حدودی حل شده است.

محسن‌زاده کرمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره محصولات گواهی شده و سالم در استان ادامه داد: در سال قبل ۱۰ هزار تُن انواع محصولات از این نوع تولید شد، همچنین دستورالعمل کشت محصولات گواهی شده در اختیار کشاورزان داوطلب قرار گرفته و دورنمای سازمان تولید ۱۵ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی برای امسال است.

وی بیان کرد : سیاست سازمان افزایش حجمی و تنوع محصولات گواهی شده و سالم خواهد بود تا مصرف کننده به محصولات بطور کامل اطمینان پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اهمیت برخورداری از بذرهای اصلاح شده گفت: اکنون ۶ شرکت که با سازمان قرار دارند با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی در این زمینه و بیشتر در تولید بذورغلات فعال هستند.

وی اضافه کرد: امسال هفت هزار تُن از این نوع بذرها در استان تولید شد و ظرفیت اصفهان برای تولید بیشتر نیز وجود دارد.

مساحت گلخانه‌های اصفهان از یک هزار و ۸۴۰ هکتار در سال ۹۷ اکنون به یک هزار و ۹۵۰ هکتار رسیده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری لازم این مقدار به زودی   به۲ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان ۵۶۹ هزار هکتار است و ۱۱ درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی این استان مربوط به صنعت کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید