Iranian Agriculture News Agency

رتبه نخست استانی شهرستان مراغه با معرفی 12 تولید کننده نمونه در بخش کشاورزی

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: شهرستان مراغه با معرفی 12 تولید کننده نمونه استانی در بخش کشاورزی، رتبه اول را در سطح استان استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داد.

رتبه نخست استانی شهرستان مراغه با معرفی 12 تولید کننده نمونه در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: امنیت غذایی و کشاورزی پایدار و دانش محور یکی از اهداف جهاد کشاورزی است و ارج نهادن به تلاش کشاورزان و ارتقای جایگاه آنها موجب تشویق و ترغیب این قشر زحمتکش می شود.

وی ادامه داد: درسال رونق تولید، از مجموع 24 نفر از تولیدکنندگان و بهره برداران برتر کشاورزی شهرستانی که به ستاد انتخاب برگزیدگان کشاورزی استان معرفی شده بودند 12 نفر حائز شرایط کسب عناوین استانی گردیدند که با این تعداد نمونه استانی، شهرستان مراغه در همایش تقدیر از نمونه های استانی بخش کشاورزی سال 98 در سطح استان آذربایجان شرقی، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

کریمی اصل با بیان اینکه این افراد به عنوان الگو و معیار به سایر تولیدکنندگان و بهره برداران ارایه و معرفی شدند، تصریح کرد: این کشاورزان با برخورداری از دانش روز کشاورزی، همکاری با محققان و مروجان و به کار بردن شیوه‌های جدید کشاورزی، کیفیت و کمیت تولید خود را به حداکثر رسانده‌اند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه در ادامه افزود: باغدار نمونه محصول سیب درختی این شهرستان با عملکرد 175 تن در هکتار و تولید کننده محصول گردو با تولید 8.5 تن در هکتار عملکردی چشمگیر در سطح استان داشته اند و با عنایت به بهره گیری کشاورزان و تولیدکنندگان شهرستان از علم و تکنولوژی روز و تلاش و اهتمام همکاران مدیریت جهاد کشاورزی درانتقال علوم مربوطه، واحدهای صنایع تبدیلی و تولیدی در عرصه های خوراک دام وطیور و آبزیان و واحدهای مرغداری گوشتی و تخمگذار نیز در استان حائز شرایط مقام استانی شدند.

وی در خاتمه گفت: تولید محصول سالم و ارگانیک در این شهرستان خارج از برنامه نبوده و پرورش دهنده گل محمدی مراغه ای با تولید 6.5 تن در هکتار محصول ارگانیک به عنوان پرچم دار فعالیت در این زمینه در سطح استان معرفی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید