Iranian Agriculture News Agency

بانوان می توانند در حوزه هایی همچون اشتغال و کارآفرینی تاثیرگذار باشند

نایب رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز با بیان اینکه بانوان می توانند در حوزه هایی همچون اشتغال و کارآفرینی تاثیرگذار باشند گفت: اثرگذاری زنان در کنش های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بالای 75 درصد است .

بانوان می توانند در حوزه هایی همچون اشتغال و کارآفرینی تاثیرگذار باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سونیا اندیش در مراسم جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آستانه قیام غرور آفرین 29 بهمن مردم تبریز و جشن روز مادر با حضور  احمد بایبوردی رئیس مرکز ، معاونین، محققان و کارکنان مرکز در سالن سردار شهید قاسم سلیمانی در پردیس آموزشی سعید آباد برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا، روز مادر و هفته زن گفت: آفرینش خداوندی در وجود زن بر پایه مهر و محبت است اگر شما یک واحد محبت کنید صد واحد محبت و احترام دریافت خواهید کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز به عنوان نماینده جامعه زنان در شورای شهر و فعال حوزه های اجتماعی گفت: اثر گذاری زنان در کنش های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بالای 75 درصد است و اثراتی که بانوان در تربیت فرزند و در اقتصاد خانواده دارند به مراتب بیشتر از مردان است و در آن حوزه تقویت حضور زنان برای ما خیلی مهم است.

 اندیش افزود: بحث توسعه پایدار در کل دنیا مطرح است و در کشور ما هم بیش از 10 سال است که این بحث وارد شده که توسعه پایدار را رعایت کنند و این پیشرفتها و توسعه های پایدار به زودی اتفاق می افتد شاید در منطقه ای در بحثهای اقتصادی خیلی پیشرفت کرده باشند ولی مولفه های محیط زیست و نیروی انسانی را رعایت نکرده اند. باید مولفه های نیروی انسانی و محیط زیست را به عنوان موارد اساسی مطرح کرد و آنها را نباید فدای پیشرفت های اقتصادی کرد.

وی ادامه داد: از از شاخصهای توسعه میزان مشارکت زنان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اشتغال و ثروت آفرینی است، در تمام دنیا در حوزه مشارکت اجتماعی می خواهند نرخ مشارکت زنان را بالا ببرند چرا که ذات آفرینش زنان بر اساس صلح و آرامش است که می تواند میزان مشارکت آنها را افزایش داده و روند توسعه فرهنگی جامعه را بالا ببرد که در دنیا روح زنانه نامیده می شود. روح زنانه به این مفهوم است که زنان می توانند آرامش را در جامعه فراهم سازند، شاید اگر مشارکت زنان در سده های اخیر بیشتر بود شاهد این همه جنگ و خونریزی و خشونت نبودیم. در کشور های پیشرفته مثل آلمان که صدر اعظمش خانم می باشد و علیرغم همه تلاشهای وی جهت حضور زنان، در نهایت نرخ مشارکت 35 درصد است و در کشور ما که دین مقدس اسلام تکریم زن را توصیه نموده است بر اساس آمار، میزان مشارکت زنان 10 الی 12 درصد است و این زنگ خطر بزرگی است که اگر بانوان را حتی به عنوان مدیران میانی قبول نکنیم برای آیندگان حرفی جهت گفتن نخواهیم داشت ما متاسفانه در بحث بهره وری بانوان را کنار گذاشته ایم.

نایب رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از برگزار کنندگان مراسم گفت: خواسته جامعه زنان این است که در شاخصها و فرصتهای برابر بانوان را برای پست های مدیریتی انتخاب نمایید بانوان از لحاظ پاک دستی، دقت در انجام امور که موهبت الهی است می توانند در حوزه های مختلف از جمله اشتغال و کارآفرینی تاثیر گذار باشند پس باید از توانمندی بانوان استفاده نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید