Iranian Agriculture News Agency

مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی طی دو سال متوالی در کشور برتر شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی، مدیریت امور اراضی این سازمان طی دو سال متوالی (96و97) به‌عنوان سه استان برتر کشور شناخته شد.

مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی طی دو سال متوالی در کشور برتر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدباقر منتظری گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای طرح تأمین شود، قادریم این طرح را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.

وی افزود: از مجموع 654231 هکتار اراضی کشاورزی استان (زراعی– باغی و دیم)، تهیه نقشه طرح کاداستر در سطح 152931 هکتار به روش برداشت زمینی و عکسهای کشاورزی در دست اجرا است و تاکنون34831 هکتار عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است و نقشه کاداستری 16412 هکتار از آن جهت جانمایی در بانک کاداستر ثبت و تثبت مالکیت اشخاص به  اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال شده و مابقی نیز منتظر تایید نقشه های آن توسط سازمان نقشه برداری کشور به عنوان ناظر عالی طرح است.

وی بیان کرد: از مجموع 654231 هکتار اراضی کشاورزی استان ( زراعی – باغی و دیم) عکسبرداری هوایی از اراضی کشاورزی استان به مساحت 475000  هکتار توسط سازمان نقشه برداری در سال 96 انجام شده است و عملیات ارتوفتو و اصلاح هندسی به مساحت 168000هکتار تهیه شده است و همچنین مجوز تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی از عکس های فوق برای حدود 70هزار هکتار برای سال 98 نیز اخذ شده و در حال تهیه مقدمات مناقصه است.

وی اظهار کرد: در صورت تامین و همکاری دستگاههای اجرایی دخیل در طرح کاداستر، عملیات اجرایی کاداستر تا پایان برنامه ششم توسعه کشور تکمیل خواهد شد، و در خصوص صدور اسناد کاداستری جهت اراضی ملی و مستثنیات نیاز به مشارکت و همکاری مردم، ادارات ثبت اسناد و منابع طبیعی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات در پلاک های ثبتی، بیشترین تنش ها را در استان داریم، با تهیه نقشه کاداستر، کمک موثری به موضوع رفع تداخلات خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید