Iranian Agriculture News Agency

خراسان شمالی استانی پیشرو در کشت محصولات گلخانه‌ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی استانی پیشرو در کشت محصولات گلخانه‌ای است.

خراسان شمالی استانی پیشرو در کشت محصولات گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: کشت گلخانه‌ای یکی از راه حل‌های مدرن برای مبارزه با سرما، گرما و کم آبی است و در بسیاری از کشور‌های قطبی یا کشور‌های استوایی که دارای آب و هوای سرد یا گرم هستند احداث گلخانه می‌تواند بهترین گزینه برای تولید میوه و سبزیجات در این مناطق باشد.

وی تاکید کرد: کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های اخیر یکی از راه‌های مبارزه با خشکسالی و همچنین از مهمترین راهکار‌های افزایش بهره وری در بخش کشاورزی است.

یوسفی گفت: کشاورزی در خراسان شمالی رکن اصلی زندگی و معیشت اغلب مردم این استان را به خود اختصاص داده بنابراین امروزه نیاز دارد تا مطابق با الگو‌های علمی روز دنیا توسعه یابد و از جمله این الگو‌ها افزایش و توسعه کشت گلخانه‌ای در سطح استان است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در ۲۵۰ واحد گلخانه در استان فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سطح زیر کشت گلخانه‌ها در استان را ۵۷ هکتار عنوان کرد و افزود: در این گلخانه‌ها سالیانه ۱۳ هزار و ۱۸۰ تن انواع خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، گیاهان دارویی و زراعی تولید می‌شود.

وی گفت: کشت گلخانه‌ای در بهبود کیفیت محصولات زراعی، تولید انبوه، ارتقاء اقتصادی شاخص‌های کشاورزی و اشتغالزایی خراسان شمالی نقش بسزایی دارد و در این زمینه منابع مالی لازم از محل اعتبارات تسهیلاتی و تبصره ۱۸ وجود دارد و بهره برداران می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی، بدون هیچ گونه محدویتی برای توسعه گلخانه در استان اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید