Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خبر داد

شهرستان شهرکرد مجری طرح محصول سالم و گواهی شده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: به منظور ارتقاء سطح مهارتهای شغلی زنان روستایی با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول سالم و استاندارد و در راستای اجرای دستورالعمل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی، مصرف بهینه کود و سم، جلوگیری از آثار سوء مصرف سموم، مدیریت منابع آب و خاک، کمک به پایداری منابع و حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده، 6 مورد کارگاه آموزشی در شهرها و روستاهای این شهرستان برگزار شد.

شهرستان شهرکرد مجری طرح محصول سالم و گواهی شده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مورد کارگاه آموزشی- ترویجی با موضوع تولید محصول سالم و گواهی شده در شهرها و روستاهای شهرستان شهرکرد برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: به منظور ارتقاء سطح مهارتهای شغلی زنان روستایی با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول سالم و استاندارد و در راستای اجرای دستورالعمل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی، مصرف بهینه کود و سم، جلوگیری از آثار سوء مصرف سموم، مدیریت منابع آب و خاک، کمک به پایداری منابع و حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده، 6 مورد کارگاه آموزشی در شهرها و روستاهای این شهرستان برگزار شد و 121 نفر آموزش دیدند.

رفیعی افزود: جامعه هدف این طرح ترجیحاً اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان، تسهیلگران و زنان کارآفرین بوده است و در این کارگاه‌ها فراگیران با موضوعاتی چون مدیریت مزرعه، تغذیه گیاهی، مبارزه با آفات و بیماریها در محصولات، مراحل اخذ نشان استاندارد و ... آشنا شدند.

وی گفت: در فرایند تولید محصول سالم و گواهی شده برخلاف محصول ارگانیک که مجاز به استفاده از هیچ کود و سم شیمیایی نیستیم می‌توان از مواد شیمیایی با توصیه و نظارت کارشناسان در زمان و مقدار مشخص استفاده کرد.

شایان ذکر است در شهرستان شهرکرد اولین دارنده پروانه کاربرد نشان استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی یکی از زنان گلخانه‌دار شهرستان می‌باشد که دارای گلخانه خیار درختی در سطح 500 متر مربع با تولید 10 تن واقع در شهر هفشجان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید