Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

شبکه پیش‌آگاهی کنترل آفت سنک کلزا در استان کرمانشاه فعال شده است

در سال زراعی جاری اولین استانی هستیم که ظهور حشرات کامل آفت سنک را شناسایی نمودیم

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی خبری اعلام نمود؛ اولین استانی هستیم که مزارع کلزا را تحت پوشش سیستم پیش آگاهی کنترل آفت سنک کلزا قرار داده ایم و از طریق این سیستم حشرات کامل این آفت را در مناطق شهرستان قصرشیرین ردیابی کردیم.

شبکه پیش‌آگاهی کنترل آفت سنک کلزا در استان کرمانشاه فعال شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه؛ فرهاد شریفی با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری با توجه به خسارت سال گذشته سنک کلزا، جهت مدیریت بهتر آفت سنک کلزا سیستم پیش آگاهی این آفت در سطح استان فعال شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: از طریق کارشناسان حفظ نباتات مدیریت و شهرستانها تمامی مزارع کلزای استان تحت پوشش شبکه پیش آگاهی آفت مذکور قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در مزارع کلزای مناطق گرمسیری بخصوص شهرستان قصرشیرین با نصب کارت زرد و تور زنی توسط همکاران از هفته گذشته عملیات ردیابی آفت سنک کلزا آغاز شده است تصریح کرد: در ۲۷بهمن ماه ۹۸ موفق شدیم توسط تله های بکار رفته در مزارع کلزای این شهرستان اولین حشرات کامل زمستان گذران آفت را شناسایی کنیم و اقدامات لازم جهت کنترل آفت به کشاورزان توصیه کنیم.

شریفی گفت: در سایر شهرستانها عملیات پایش سیستم پیش آگاهی توسط کارشناسان و شبکه های مراقبت به صورت مستمر انجام می گیرد و در صورت ظهور آفت مذکور برابر دستورالعمل ابلاغی با این آفت مبارزه خواهد شد.

ویافزود: در سال جاری سازمان حفظ نباتات با برگزاری کارگاههای آموزشی متعدد و تجهیز شبکه های مراقبت در تلاش است آفت مذکور را همانند آفت سن گندم مدیریت نماید و استان کرمانشاه اولین استان است که از طریق سیستم پیش آگاهی ظهور حشرات کامل آفت سنک را گزارش کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید