Iranian Agriculture News Agency

خوزستان مهمترین استان در تولید محصول و بذر کلزای بهاره در کشور

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: خوزستان مهمترین استان در تولید محصول و بذر کلزای بهاره کشور محسوب می‌شود.

خوزستان مهمترین استان در تولید محصول و بذر کلزای بهاره در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، سید باقر محمودی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در مراسم روز ملی مزرعه کلزا که در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول برگزار شد گفت: کلزا یک محصول راهبردی است و باعث افزایش خوداتکایی کشور در تولید روغن و امنیت غذایی کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: با وجود مزایای فراوان کلزا نسبت به کشت‌های رقیب همچنان کشاورزان کشت چغندرقند را به کلزا ترجیح می‌دهند لذا باید اقدامات لازم برای ترغیب آنها با بیان مزایای کشت کلزا انجام شود.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، استان خوزستان را از مهمترین مناطق کشور در تولید محصول و بذر کلزا دانست و گفت: سطح زیر کشت این محصول در خوزستان در سال زراعی جاری به ۵۷ هزار هکتار رسیده است.

وی تولید بذر را صنعتی پردرآمد خواند و با اشاره به وجود مزارع تولید بذر بسیار خوب در خوزستان افزود: بذر تولیدی این مزارع از جمله مزارع شرکت شهید رجایی دزفول از نظر تکنولوژی و کیفیت تولید، با اروپا برابری می‌کند.

محمودی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را پشتیبان اصلی و واحدهای اجرایی و کشاورزان را خط مقدم تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: افزایش تولید در واحد سطح با انتقال یافته‌ها و کاهش هزینه‌ها از وظایف سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هستند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید