Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی بالا می باشد

بخش کشاورزی در شرایط تحریم بسیار خوش درخشید

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی در شرایط تحریم بسیار خوش درخشید .

بخش کشاورزی در شرایط تحریم بسیار خوش درخشید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان، علی جهانگیری در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی در مجتمع شهید کسایی تبریز با بیان اینکه بخش کشاورزی در شرایط تحریم بسیار خوش درخشید، گفت: اگرچه این بخش متاثر از تحریم‌ها بود اما توانست در بدترین شرایط اقتصادی، استقلال غذایی و استراتژیک را برای کشور و استان به ارمغان آورد.

وی افزود: در شرایطی که خرید و فروش در شرایط بین‌المللی با مشکل مواجه شده بود تاثیر آن در این بخش بیشتر به چشم می آید.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار با بیان اینکه مسئولان اهمیت بخش کشاورزی را بیشتر می‌دانند، گفت: چرا که محصولات کشاورزی محصول استراتژیک است و دولت اقدامات خوبی در این رابطه انجام داده و امیدواریم که این روند نیز تداوم یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بالا می باشد گفت: بایستی تلاش کنیم بهره وری را در بخش کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی بالا ببریم.

جهانگیری بر لزوم توجیه دار کردن سرمایه گذاری در بخش های مختلف بخش کشاورزی همچون توسعه گلخانه ها تاکید نمود و افزود: بایستی ایده ها را در مراکز رشد واحدهای فناوری بخش کشاورزی پرورش داده و نتایج را به صورت عملیاتی در بخش کشاورزی تزریق کنیم.

گفتنی است در این مراسم سه نفر از تجلیل شوندگان به عنوان نمونه های ملی کشوری معرفی شدند.

آقایان ولی نظر زاده از شهرستان اهر در بخش توسعه بازرگانی به عنوان صادر کننده نمونه محصولات کشاورزی (باغی)، محمدرضا بذلی از شهرستان مرند در بخش تولیدات گیاهی به عنوان کشاورز نمونه گل محمدی و حسین وکیلی فرد از شهرستان سراب در بخش آب و خاک به عنوان بهره بردار نمونه نگهداری و بهره برداری از سازه‌ها و تأسیسات آبیاری تجلیل شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید