Iranian Agriculture News Agency

با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی؛

نشست مدیریت بهره‌برداری پروژه 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان برگزار شد

نشست بحث و بررسی به منظور هماهنگی و همکاری برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان زابل برگزار شد.

نشست مدیریت بهره‌برداری پروژه 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا، نشست هماهنگی و همکاری برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان زابل با محوریت مدیریت بهره‌برداری پروژه 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان صبح امروز با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، قائم‌مقام و معاون اقتصادی آستان قدس رضوی، استاندار سیستان و بلوچستان، معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروه حل مشکلات کشاورزی دشت سیستان گفت: در این کارگروه نماینده وزارت جهاد کشاورزی، استاندار سیستان و بلوچستان و آستان قدس رضوی حضور خواهند داشت.

عباس کشاورز با بیان این که باید اجازه دهیم فعالان اقتصادی برای نوع فعالیت کشاورزی خود تصمیم بگیرند، ادامه داد: برای 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان آب تأمین کردیم و این منطقه در حال حاضر مستعد ایجاد باغ، گلخانه، کشت گیاهان دارویی ، تولید سبزی و صیفی استریل شده برای صادرات و پرورش ماهی است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: آستان قدس رضوی می‌تواند بنا بر صلاحدید خود در این منطقه فعالیت کشاورزی انجام دهد.

کشاورز با تاکید بر ضرورت استفاده از بذر و کود مناسب و بکارگیری شیوه‌های نوین در منطقه سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: افزایش تولیدات کشاورزی در این منطقه باید با توجه به بازار، صورت گیرد.

وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای ارتقای بهره‌وری، رونق اقتصادی و با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی در این منطقه تلاش می‌کند.

کشاورز درباره کشاورزی در بلوچستان نیز گفت: از نظر من لازم است در این منطقه به دلیل بارش‌های ناگهانی سد بیشتری ایجاد شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشاورزی بلوچستان به دلیل وجود آب، ظرفیت زیادی دارد و در نوار ساحلی مکران قابلیت کشت نباتات استوایی و گلخانه‌ای وجود دارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی از هر اقدامی که منجر به کسب‌وکار در زابل شود، حمایت می‌کند، تصریح کرد: برای توسعه فعالیت کشاورزی و رونق اقتصادی در منطقه سیستان، آمادگی داریم، زمین در اختیار آستان قدس رضوی قرار دهیم.

گفتنی است، در این جلسه بر لزوم مدیریت و ساماندهی کشاورزی و توسعه صنایع وابسته و مورد نیاز در پروژه 46 هزار هکتاری دشت سیستان تأکید شد تا با مدیریت منابع آب، توسعه اقتصادی سبب ایجاد مشاغل و کسب‌وکارهای جدید و درآمدزا در این منطقه شود.

در این نشست همچنین، آستان قدس رضوی برای پذیرش مسئولیت، مدیریت و سرمایه‌گذاری و انجام طرح‌های توسعه‌ای منطقه اعلام آمادگی کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید