Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی عنوان کرد:

افزایش 60 درصدی برداشت کلزا نسبت به سال گذشته در خوزستان

عالی‌ترین مقام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به افزایش ۶۰ درصدی برداشت کلزای امسال نسبت به سال گذشته گفت: بیشترین کلزای کشور در استان خوزستان کشت شده است.

افزایش 60 درصدی برداشت کلزا نسبت به سال گذشته در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بررسی آخرین وضعیت کشت‌های پاییزه که به همراه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از مزارع دزفول، شوش، اندیمشک و کشت و صنعت کارون در استان انجام شد اظهار کرد: در این بازدید مزارع گندم، کلزا، چغندرقند و سایر محصولات پاییزه مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات موجود از زبان بهره‌برداران و کشاورزان سخت‌کوش عنوان شد.

وی با بیان این مطلب که خوزستان ۴۰ تا ۴۵ درصد شکر کشور را تولید می‌کند افزود: با توجه به سطح زیر کشت کلزا در استان، در این زمینه نیز امسال شاهد افزایش برداشت ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته خواهیم بود و می‌توان گفت خوزستان یکی از قطب‌های تولید کلزا در جهت دستیابی به خودکفایی روغن محسوب می‌شود.

چنگلوایی در ادامه اظهار کرد: امسال بالای ۹۷ درصد چغندرقند پاییزه در استان کشت شد که در این زمینه نیز رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین تصریح کرد: خوزستان ۱۵ تا ۱۸ درصد گندم و ۱۸ درصد بذر کلزای کشور را تامین می‌کند.

وی گفت: طی بازدید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از سه طرح گندم، کلزا و چغندرقند استان، مزارع با توجه سطح زیر کشت و افزایش عملکرد بسیار مطلوب ارزیابی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید