Iranian Agriculture News Agency

عملکرد یگان حفاظت امور اراضی کشور موجب تامین امنیت غذایی می‌شود

با حضور عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ، مدیر امور اراضی مسئولین نیروی انتظامی و کارشناسان امور اراضی سازمان و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها برگزار شد.

عملکرد یگان حفاظت امور اراضی کشور موجب تامین امنیت غذایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این نشست تقی ایروانی  مشاور انتظامی سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پدیده کاهش اراضی کشاورزی خسارات زیادی به محیط زیست وارد می کند و یگان حفاظت امور اراضی مسئولیت حفظ امور اراضی را با سامانه 133 دارد و سازمان امور اراضی نیز با یگان حفاظت امور اراضی، مامور حفظ امور اراضی کشاورزی است و با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ارگانها موجب تقویت پوشش حفاظت زمین و اراضی کشاورزی شده است.

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور در این  جلسه گفت: 28 فرمانده از ناجا با این یگان همکاری می‌کنند.

وی افزود: امنیت مسئولیت اجتماعی است  امنیت پایدار همراه با دستگاه های دیگر و مردم برقرار می شود و برای تامین امنیت غذایی بسیج عمومی حفظ اراضی کشاورزی را می طلبد و کلیه دستگاه هها در استان با همکاری این یگان مانع تخریب اراضی و به طبع آن امنیت غذایی جامعه حفظ می شود.

ایشان ادامه داد: بستر هایی که موجب وقوع جرم می شوند با همکاری دادستان، اطاق اصناف و... بنگاه هایی که در امور زمین تقلب کنند را تعطیل کنند و  با استفاده از ظرفیت بزرگ پایگاه های بسیج و ائمه جمعه و جماعت مساجد  در روستا به مردم آگاهی بخشی می کنیم و مردمیکه به ساخت و ساز می پردازد را از این امر منصرف کنند.

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه گفت: اگر دولت امنیت غذایی را نتواند تامین کند کشور وابسته می شود و امنیت غذایی باید همراه با سلامت غذایی  باشد.

وی گفت: زمین حاصلخیز کم است و باید این زمین ها حفظ شود و در اراضی کشاورزی و حاصلخیز ساخت و ساز نباید صورت گیرد و عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست هم باید حفظ شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاوزی، خط قرمز بحث کشاورزی است و هیچ کس نباید اراضی کشاورزی را تغییر دهد چرا که رزق و روزی مردم است

در حاشیه این مراسم سرهنگ بنی اسد بعنوان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان کرمان معرفی شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید