Iranian Agriculture News Agency

تعداد 33 فروشگاه سموم کشاورزی در شهرستان مرند فعالیت دارند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: 33 فروشگاه سموم کشاورزی در شهرستان مرند فعالیت دارند.

تعداد 33 فروشگاه سموم کشاورزی در شهرستان مرند فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، منوچهر رحمانی ضمن بیان این مطلب افزود: عوامل خسارتزای گیاهی شامل آفات، بیماری ها و علفهای هرز است که هر ساله به محصولات تولیدی بخش کشاورزی در صورت عدم کنترل بطور متوسط تا 40 درصد خسارت می زند که در شرایط طغیانی تا 100 درصد محصول را نیز می تواند درگیر کند.

وی گفت: برای داشتن کشاورزی پایدار، نیاز به مدیریت تلفیقی عوامل خسارتزا می باشد که بر استفاده از چند روش کنترلی بطور آگاهانه و اصولی در کنار هم و با رویکرد حفظ محیط زیست و سلامت محصول تاکید می شود.

رحمانی افزود: اگر به ناچار نیاز به استفاده از آفت کش ها شدیم باید از سموم توصیه شده و با رعایت اصول فنی و تهیه سموم از مبادی مجاز اقدام و از خرید سموم و کود از دلالان و رعایت زمان مناسب استفاده، رعایت دز مصرفی، کالیبراسیون سمپاشی، سمپاش مناسب، رعایت دوره کارنس، آب مناسب از نظر PH و سختی اقدام کنیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند یادآور شد: برای نظارت بر توزیع آفت کشها در شهرستان؛ اکیپهای گشت بازرسی با حضور نمایندگان مدیریت جهادکشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و در صورت لزوم نیروی انتظامی بطور مستمر با هدف شناسایی و برخورد با تخلفات در زمینه عرضه و توزیع کود و سمهای شیمیایی تقلبی در بازار اجرا می شود.

وی عمده محدودیت در شهرستان را تامین آب عنوان نمود وگفت: بیشتر توصیه های ما به کشاورزان کشت محصولات با نیاز آبی کم بوده که موفقیتهایی  با توجه به اقلیم هم حاصل شده که می توان به زعفران و در بخش باغبانی کشت پسته اشاره نمود که در حال افزایش چشمگیر می باشد و در کنار این محصولات کشت کلزا به عنوان تناوب با گندم را در دستور کار داریم که سال گذشته 270 هکتار زیرکشت رفته بود و امسال پیش بینی نموده ایم که حدود 1500هکتار افزایش کشت داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید