Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزش و ترویج تغذیه سالم در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری کارگاه های آموزشی تغذیه سالم، آشنایی با سموم مجاز کشور و آشنایی با دوره کارنس سموم و سمپاشی اصولی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزش و ترویج تغذیه سالم در شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، روح الله خیری ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق هدف شماره 2 از اهداف هفت گانه توسعه پایدار:" پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه بهتر و ترویج کشاورزی پایدار" و همچنین مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، برنامه بهبود تغذیه با هدف اصلاح الگوی غذایی خانوارهای روستایی و عشایری با محوریت زنان در کشور در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا نیز مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب با همکاری شبکه بهداشت و درمان با محوریت آموزش و فرهنگ سازی در راستای بهبود الگوی غذایی خانوارهای روستایی و عشایری با محوریت زنان و ترویج ایجاد باغچه های خانگی با تاکید بر تولید محصول سالم، حفاظت از منابع پایه و تسهیل دسترسی به ریزمغذی های ضروری در یک تغذیه سالم، کارگاههای آموزشی تغذیه سالم، آشنایی با سموم مجاز کشور و آشنایی با دوره کارنس سموم و سمپاشی اصولی همچنین خصوصیات کودها و نحوه اختلاط انواع کودها را با حضور کارشناسان تغذیه، زراعت و حفظ نباتات در روستای قشلاق خانه برق برای زنان روستایی برگزار کرد.

خیری گفت: در کارگاههای فوق با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم، ترویج تولید سبزی و صیفی در باغچه های خانگی از زنان روستایی درخواست شد به دلیل شیوع بیماریهای غیرواگیر به دلیل مصرف زیاد قند، نمک و چربی، مصرف بی رویه فست فودها، مصرف کم سبزی و میوه و دریافت ناکافی فیبر غذایی و ... به موضوع تغذیه سالم و تولید محصولات سالم در باغچه های منازل خود توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: امید است با پرداختن هر چه بیشتر به موضوع تغذیه سالم زنان روستایی بتوان به جامعه سالم تر و شادتر دست یافت.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید