Iranian Agriculture News Agency

احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی

با توجه به ورود توده هوای بسیار سرد به استان بوشهر از پایان روز دوشنبه تا پایان هفته جاری و کاهش دمای هوا به طور میانگین 7 تا 15 درجه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی کاملا احساس می شود.

احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به استناد اخطاریه سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان بوشهر، مبنی بر ورود یک توده هوای بسیار سرد به استان پیش بینی می شود از پایان روز دوشنبه تا پایان هفته جاری دمای هوا به طور میانگین 7 تا 15 درجه کاهش یابد و در مناطق مرتفع استان به صفر درجه نزدیک شود. بنابراین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثرسرمازدگی کاملا احساس می شود.

احمد سبحانی افزود: طی این مدت توصیه می شود کشاورزان تولید کننده گوجه فرنگی نسبت به روشن کردن سیستم آبیاری خود در ساعات 3 تا 6 صبح و در صورت امکان کشیدن پلاستیک روی ردیفهای کشت و ایجاد آتش در چند نقطه از مزرعه اقدام کنند.

سبحانی اظهار کرد: حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه و واحدهای تولیدی دامداری انجام شود و از آنجا که در ارتفاعات کاهش دما شدیدتر است توصیه می شود باغداران محترم شهرستان های جم، دشتی ، دشتستان و تنگستان در ساعات اوج سرما یعنی از ساعت 3 تا 6 صبح نسبت به آبیاری باغات مرکبات خود اقدام کنند.

وی افزود: گلخانه داران نیز نسبت به گرمایش گلخانه های خود اقدام کنند. همچنین کشاورزان عزیز توجه داشته باشند در روزهای اخیر به دلیل برودت هوا، در هیچ محصولی تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو و همچنین سمپاشی با سموم حشره کش، قارچ کش، علف کش و کنه کش را انجام ندهند چون ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی و باغی آنها شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان نمود: کشاورزان عزیز پس از خروج توده هوای سرد از استان و برگشت شرایط جوی به حالت معمول، می توانند تغذیه با کودهای ریزمغذی وآمینواسیدها را به منظور برگشت گیاه به حالت نرمال انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید