Iranian Agriculture News Agency

در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با نماینده ولی فقیه مطرح شد

1001 پروژه افتتاح شد

همزمان با دهه فجر امسال، یک‌هزارویک پروژه با اعتباری بالغ بر 147 میلیارد و 800 میلیون تومان که بخشی از آن اعتبار دولتی، تسهیلات بانکی و آورده سرمایه‌گذار بوده، در استان کردستان به بهره‌برداری و یا در دست افتتاح است.

1001 پروژه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خالد جعفری در دیدار مدیران و مسوولان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: همزمان با دهه فجر امسال یک‌هزارویک پروژه با اعتباری بالغ بر 147 میلیارد و 800 میلیون تومان که بخشی از آن اعتبار دولتی، تسهیلات بانکی و آورده سرمایه‌گذار بوده، در استان به بهره‌برداری و یا در دست افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در کنار ایجاد اشتغال جدید توانسته برای بیش از یک هزار و 374 نفر تثبیت شغل داشته است.

جعفری از اجرای 827 پروژه با 87 میلیارد تومان اعتبار در بخش دامپروری استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها برای یک‌هزار و 266 شغل ایجاد شده است.

وی افزود: عمده اعتبارات اجرای این پروژه‌ها از محل اعتبارات پایدار روستایی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: از سهم 270 میلیارد تومان تسهیلات پایدار روستایی جهاد کشاورزی استان تاکنون 202 میلیارد تومان جذب شده است.

وی اذعان کرد: پرداخت این تسهیلات با درصد پایین‌تر از حد معمول بانک‌ها فرصت بسیار خوبی را برای توسعه بخش کشاورزی در استان فراهم کرد و الان هم چندین پروژه بزرگ در حوزه دامپروری در استان در دست اجرا داریم که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در بخش تولیدات گیاهی نیز 138 پروژه با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 700 میلیون تومان بیش از 415 فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

جعفری گفت: در بحث کود شیمیایی با پیگیری‌هایی که داشتیم علیرغم مشکلاتی که در این حوزه در سطح کشور داشتیم در استان عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع واردات کود شیمیایی به استان 5 درصد بیشتر از سال گذشته بوده و این به واسطه تلاش و پیگیری‌های لازم بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: کود اوره هم به نسبت سال قبل 14 درصد افزایش داشت اما امیدواریم که خط تولید این کود در کارخانه پتروشیمی استان راه‌اندازی شود.

وی پروژه‌های دهه فجر بخش آب و خاک استان را هم 17 پروژه عنوان کرد با بهره‌برداری از این تعداد پروژه 25 فرصت شغلی جدید ایجاد و 443 شغل هم در استان تثبیت کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: یکی از چالش‌ها و نقص‌هایی که در استان کردستان همواره مورد انتقاد و مطالبه بود موضوع نبود صنایع تبدیلی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی است.

وی افزود: توسعه صنایع تبدیلی در استان از اولویت‌های مهم‌ سازمان جهاد کشاورزی است که طی چند سال اخیر ضمن افزایش ظرفیت سردخانه‌ها و سیلوها، اقدامات بسیار خوبی در این بخش انجام گرفته است.

وی گفت: ایجاد گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در روستاهای استان از برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ضریب بهره‌مندی جمعیت روستایی از گاز طبیعی در استان بالاست امکانات و ظرفیت‌ لازم برای عملیاتی شدن این طرح فراهم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز با بیان اینکه در دهه فجر به مبلغ یک هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال طرح در استان به بهره برداری رسید،  گفت: هم اکنون نیز450 میلیارد تومان طرح دیگر آماده بهره برداری است که در سفر آینده رییس جمهوری به کردستان افتتاح می‌شود. خالد جعفری اظهار داشت: باور داریم کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی کردستان است و در این راستا بدنبال شکوفایی آن در زیربخش‌های مختلف هستیم.

وی افزود: جذب202 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد حدود ۴۶6 شغل و ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی تنها بخشی از عملکرد این سازمان در سال جاری است.

جعفری یادآور شد: در سال جاری موفق شدیم به منظور حمایت از تولید در این استان ۶۷ میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری اخذ کنیم تا برای واحدهای مشکل دار ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات ۱۰ درصد از محل اعتبارات یارانه ای است، پرداخت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید