Iranian Agriculture News Agency

تولید محصولات گلخانه‌ای در 33 واحد گلخانه در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : در حال حاضر 33 واحد گلخانه در این شهرستان محصولات گلخانه ای تولید می‌کنند.

تولید محصولات گلخانه‌ای در 33 واحد گلخانه در آبیک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، بیژن لطفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اعلام این خبر افزود : این تعداد واحد گلخانه ای  در سطح 20 هکتار احداث شده که  در این واحدها محصولات گلخانه‌ای، نشاء و نهال، گلهای شاخه بریده و  گلهای زینتی تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: از این میزان واحد های گلخانه ای 17 واحد تولید سبزی و صیفی در سطح 10 هکتار و 400 متر  است که سالیانه  1500 تن محصولات گلخانه‌ ای تولید می کند .

لطفی افرود : همچنین 6 واحد گلخانه تولید نشاء و نهال در سطح 5 هکتار و 600 متر در این شهرستان فعال است که   در این واحد ها 265 میلیون انواع نشاء و 66 هزار پایه درختان مختلف تولید می‌شود .

به گفته وی؛ یک واحد تولید گل شاخه بریده در سطح یک هکتار و 500 متر  نیز با تولید بیش از 2 میلیون عدد گل شاخه بریده فعالیت دارد .

لطفی یاد آور شد : 9واحد تولید گلهای زینتی در فضای باز در سطح 2 هکتار و 500 متر  نیز در این شهرستان فعال است که 3/5 میلیون عدد گلدان _درختچه تولید می کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل احداث گلخانه در این شهرستان امیدواریم در آینده شاهد تحولی بزرگ در ایجاد شهرک گلخانه‌ای و  واحد های دارای مجوز باشیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید