Iranian Agriculture News Agency

اختصاص ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به خسارت‌دیدگان سیل استان مرکزی

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گفت: پس از انجام مراحل ثبت نام و درخواست دریافت خسارت توسط کشاورزان، در نهایت ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهت پرداخت خسارت دیدگان به استان اختصاص یافت.

اختصاص ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به خسارت‌دیدگان سیل استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، جلسه هماهنگی نحوه جذب اعتبارات جبران خسارت سیل در زیربخش‌های آب و خاک(قنوات، کانالها و...) واعتبارات آبیاری تحت فشار در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیر امور مالی، مدیر امور برنامه و بودجه، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی و همچنین کارشناسان ستادی به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و مسئولین ادارات و ادارات و فنی و زیربنایی تشکیل شد؛ روند جذب اعتبارات ابلاغی جبران خسارت سیل در طرح های آب و خاک مورد بررسی و تشریح قرار گرفت.

 در حاشیه این نشست مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: براساس واکاوی های انجام شده از سوی کارشناسان، خسارت ناشی از سیل بهار سال جاری کشاورزان آب و خاک ۱۲ شهرستان استان ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.

 صالحی افزود: ثبت نام این افراد در سامانه سجاد به تفکیک پروژه ها، شهرستان ها و روستاهای تابعه صورت گرفت.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ابراز کرد: پس از انجام مراحل ثبت نام و درخواست دریافت خسارت توسط کشاورزان، در نهایت ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهت پرداخت خسارت دیدگان به استان اختصاص یافت.

وی افزود: از این میزان  ۱۱میلیارد تومان به قنوات، چهارمیلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به جاده های بین مزارع (که آسیب شدیدی از ناحیه سیل به آنها وارد شد) و دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز به بخش کانال‌های انتقال آب تخصیص داده شد.

صالحی بیان کرد: این اعتبارات به صورت اسناد خزانه سه ساله و اوراق در اختیار استانها قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: مطابق قانون به ازای هر سال ۱۵ درصد تحت عنوان حفظ قدرت خرید در صورت وضعیت پیمانکار سرمایه باید لحاظ شود اما در عمل ۵۰ درصد این میزان را بیشتر در اختیار نداریم و مابقی باید از کسورات تامین شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سپس با اشاره به موضوع جلسه اظهار کرد: در این جلسه پس از تشریح کامل شرایط و ضوابط مربوط به هزینه کرد اعتبارات ابلاغی برای اجرای به موقع پروژه ها و صورت وضعیت در موعد مقرر و اختصاص اعتبار مذکور به طرح هایی که در سامانه ی سجاد ثبت شده اند تاکید شد و کارشناسان و مدیران شرکت کننده پاسخ سوالات خود را دریافت کردند.

 صالحی گفت: در پایان جلسه با توجه به اهمیت طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان، ضمن تشریح کامل وضعیت ابلاغ تخصیص و روند جذب اعتبارات آبیاری سال ۹۸،بر رعایت ضوابط، دستورالعمل‌ها و گردش کار های ابلاغی خصوصاً ثبت اطلاعات پیشرفت فیزیکی طرحهای آبیاری در سامانه تاکید شد.

 بر همین اساس شهرستان ها موظف به پیگیری عقد قرارداد طرح‌های آبیاری مصوبه معرفی شده به صندوق حمایت شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید