Iranian Agriculture News Agency

فتحی اعلام کرد:

سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در طول سال جاری، جهاد کشاورزی استان توانسته پروژه هایی به ارزش سی هزار میلیارد ریال را اجرایی کند.

سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی که با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور  برگزار شده بود با بیان اینکه در سال ۹۸ طی سه مرحله(دهه فجر، هفته دولت و هفته جهاد کشاورزی) جمعا به ارزش سی هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی انجام پذیرفته و به بهره‌برداری رسیده است گفت: این ارقام علیرغم تحریم های ظالمانه و خواست دشمنان ایران اسلامی رقم قابل ملاحظه ای است.

 وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان در دو مرحله سفر ریاست جمهوری و در هر دو مرحله با حضور مقام وزارت، پروژه‌هایی را افتتاح کرد که در مرحله اول ۵۵۰ میلیارد تومان و در سفر دوم ۷۵۰ میلیارد تومان از پروژه‌های کشاورزی استان افتتاح شد ادامه داد: در هفته دولت، هفته جهاد کشاورزی و ایام الله دهه فجر نیز پروژه‌هایی در بخش کشاورزی افتتاح شد که در مجموع امسال سی هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی و در زیر بخش‌های مختلف یا افتتاح شده و یا عملیات اجرایی شأن آغاز شده است.

 فتحی افزود: این امر نشان می‌دهد که حوزه کشاورزی، محل سرمایه گذاری امنی است که اگر یک سرمایه گذار احساس امنیت نکند، سرمایه گذاری نخواهد کرد و خوشبختانه امنیت لازم در این بخش وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان حجم سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی را نسبت به سال‌های قبل دارای افزایش حدود ۶۰ درصدی دانست و گفت: سرمایه گذاران از بخش‌های دیگر به این بخش جذب شده اند چرا که جذابیت لازم را به لحاظ سودآوری و ارزآوری دارد.

وی افزود: تحریم‌ها و نوسانات ارز در نگاه اول شاید تلخ باشد اما مزیتی در راستای نشان دادن توانمندی و قابلیت‌های ویژه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید