Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور؛

مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند افتتاح شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه کشتارگاه ها مهمترین حلقه صنعت دام و طیور کشور است، گفت: طبق آخرین آمار ۱۳۴ هزار میلیارد تومان در صنعت دامی کشور به صورت ثابت و سیار در گردش است.

مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند افتتاح شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، علیرضا رفیعی پور در مراسم افتتاح مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند که با اعتبار 640 میلیارد ریال ساخته شده است با اشاره به فعالیت ۲۸۰ کشتارگاه مرغ در کشور  افزود: این تعداد کشتارگاه، سه برابر ظرفیت تولید مرغ ایران است.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش کشتارگاه ها در اقتصاد ملی، آنها متضمن کمک به تولید کننده و مصرف کننده بوده و مهمترین حلقه صنعت طیور کشور هستند.

 رفیعی پور اضافه کرد: از ۲۸۰ کشتارگاه موجود کشور، تعداد ۶۴ مورد دارای خط دوم تولید با ۵ و ۷ ربات بوده که ۲۸ کشتارگاه امتیاز A و کمتر از ۱۰ عدد نیز امتیاز A پلاس را گرفته اند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بهداشت عمومی جامعه، ادامه داد: طی سال گذشته، ۱۵ میلیون کیلوگرم مرغ در کشتارگاه های طیور از چرخه مصرف خارج شده و اجازه ورود دوباره به آنها داده نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به افتتاح کشتارگاه صنعتی طیور در مرند، گفت:  رشد و ایجاد اینگونه مجموعه ها در واقع کمک برای رونق تولید و توسعه صادرات در کشور است و ما وظیفه داریم از افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، حمایت کنیم.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، تامین سلامت گوشت دام و طیور را از اهداف مهم این اداره کل دانست و گفت: کشتارگاه ها بازوان اجرایی دامپزشکی بوده و بهترین محل برای ذبح طیور و دام می باشند.

 امیرحسین بهداد اضافه کرد: معروف ترین خط دوم کشتارگاه کشور در این مجموعه قرار دارد و تمام تجهیزات آن توسط ۷ ربات و بدون دخالت انسان انجام می گیرد.

وی اعلام کرد: این کشتارگاه با مساحت ۴۰ هزار متری و زیربنای ۵ هزار و ۵۶۶ متربع، ظرفیت کشتار ۶ هزار قطعه مرغ در ساعت را دارد.

 بهداد با اشاره به افزایش ۵۰۰ تنی ظرفیت سردخانه های آذربایجان شرقی با راه اندازی کشتارگاه صنعتی مرند، گفت: این کشتارگاه اولین کشتارگاهی خواهد بود که با افتتاح آن بحث صادرات به روسیه باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما هیچ موقع از تخلفات بهداشتی چشم پوشی نمی کنیم، افزود: در سطح استان تعداد ۱۱ کشتارگاه طیور داریم که یک مورد از آنها توسط دامپزشکی پلمپ شده و با اقداماتی که با وجود مدیریت جدید در حال انجام است به چرخه تولید باز خواهد گشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید