Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خبر داد:

تجهیز کامل اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری تا 3 سال آینده

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است طی 3 سال آینده کل اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند.

تجهیز کامل اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری تا 3 سال آینده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، علی باقرزاده همایی در آیین بهره برداری از طرح تجهیز، نوسازی، یکپارچه سازی اراضی و توسعه سامانه های نوین آبیاری مزرعه سرخنگی از توابع شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه استان هرمزگان در اجرای سامانه های نوین آبیاری یک استان پیشرو می باشد، اظهار کرد: حدود 72 درصد از اراضی این استان مجهز به سامانه های نوین آبیاری است و براساس نظر کارشناسان تنها حدود 30 درصد دیگر از اراضی این استان بایستی تحت پوشش سامانه نوین آبیاری قرار گیرند.

به گفته وی، براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است طی 3 سال آینده کل اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اعلام اینکه سالانه 10 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز می شوند، خاطرنشان ساخت: در سال جاری 5 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده و مابقی نیز در حال انجام است.

باقرزاده در ادامه توسعه کشت های گلخانه ای در استان را در  بهره وری آب بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: کشاورزان هرمزگانی از کشت های گلخانه ای بسیار استقبال کرده و توسعه کشت های گلخانه ای روند رو به رشدی را در هرمزگان سپری می کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت های گلخانه ای در این استان نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است،خاطرنشان ساخت: با سوق دادن تولید یک میلیون و 500 هزار تن سبزی و صیفی در محیط های گلخانه ای از اراضی آزاد شده در جهت توسعه کشت دانه ای روغنی براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید