Iranian Agriculture News Agency

مدرس خیابانی مطرح کرد:

ارزآوری 800 میلیون دلاری صادرات محصولات گندم، آرد و نان ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محصولات گندم و نان ایران به بیش از ۶۶ کشور دنیا صادر می‌شود و در سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار محصولات گندم، آرد و نان، برای کشور ارزآوری داشته است.

ارزآوری 800 میلیون دلاری صادرات محصولات گندم، آرد و نان ایران

به گزارش خبرنگار ایانا، حسین مدرس‌خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جشنواره ملی برگزیدگان زنجیره گندم، آرد و نان که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم یک اقدام توسعه در کشور انجام دهیم باید به آن در قالب زنجیره بپردازیم.

وی افزود: محصولات گندم و نان ایران به بیش از ۶۶ کشور دنیا صادر می‌شود و در سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار محصولات گندم، آرد و نان، برای کشور ارزآوری داشته است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این نکته که یکی از ویژگی های منحصر به فرد زنجیره های تولید، امنیت غذایی است، خاطرنشان کرد: امنیت غذایی ما ۴۰ سال است که  تهدید می‌شود و برای کشور ما که می‌خواهیم استقلال و آزادی خود را به رخ دنیا بکشیم، این امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: ویژگی دوم زنجیره تولید ارزش افزوده است که امروز به آن بسیار نیاز داریم، کشور در حال تمرین اقتصاد بدون نفت است و ما در صادرات غیر نفتی نیازمند ارزش افزوده هستیم.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت عنوان کرد: حل معضل بیکاری از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های تولید است که از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده است.

وی افزود: ما در باقی بخش های کشاورزی هم به زنجیره تولید نیازمند هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید