Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان؛

برنامه‌ بنیاد علوی هم افزایی طرح‌های پیشران کشاورزی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: انتظار می‌رود با توجه به اهداف مشترک این سازمان و بنیاد برکت در رفع محرومیت، برنامه‌های این بنیاد هم افزایی طرح‌های پیشران کشاورزی در استان کردستان باشد.

برنامه‌ بنیاد علوی هم افزایی طرح‌های پیشران کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خالد جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در جلسه هم اندیشی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان سروآباد وابسته به بنیاد علوی اظهار داشت: این سازمان در زمینه ارائه طرح‌های مناسب برای توسعه کشاورزی و ارائه آمار و اطلاعات و هرگونه مشاوره فنی و میدانی با بنیاد آبادانی و پیشرفت علوی همکاری می‌کند.

وی اضافه کرد: برای به نتیجه رساندن این اهداف طرح های مطالعه شده آماده برای بخش کشاورزی در شهرستان سروآباد وجود دارد که می تواند با توجه به اعتبارات تخصیصی اجرایی شود و توسعه بخش کشاورزی برای این شهرستان را به همراه داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در این استان سه طرح پیشران افزایش ۱۳ هزار تُنی گوشت قرمز، توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات و توسعه ۹۶ هزار هکتاری اراضی آبی برای توسعه کشاورزی تدوین شده است، افزود: با اجرای این طرح ها ۵۶ هزار شغل جدید در این استان ایجاد می‌شود که شهرستان سروآباد به دلیل موقعیت جغرافیایی خود سهم قابل توجهی در طرح‌های پیشران دارد.

وی تاکید کرد: اگر همکاری‌های این سازمان و بنیاد علوی در راستای محرومیت زدایی این شهرستان به صورت کار تیمی صورت بگیرد موجب شتاب بیشتر در رسیدن به اهداف می‌شود و موجب هم افزایی دستگاه‌های اجرایی مختلف به منظور محرومیت زدایی ضامن توسعه شهرستان خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ارائه تسهیلاتی که در این طرح مد نظر است باید با دقت ویژه و در نظر گرفتن حداقل زمان لازم پیگیری شده تا انحراف در اهداف این وام‌ها به حداقل برسد البته می‌توان با ایجاد زنجیره و حلقه های تولید باعث تسریع در رسیدن به اهداف و افزایش تولید در حوزه کشاورزی شهرستان سروآباد شد.

وی با اشاره به بر برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی برای ایجاد و پیشبرد زنجیره ها تولید اظهار داشت: اکنون در این استان زنجیره تولید در بحث امور دام، طیور و پرورش ماهی شکل گرفته و باید برای سایر پتانسیل‌های دیگر همچون صنایع غذایی و فرآوری، پرورش کرم ابریشم بخش زراعت در مناطق مستعد،  سرمایه گذاری لازم انجام شود.

 تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی برای طرح‌های پیشران بخش کشاورزی در شهرستان سروآباد

مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان سروآباد نیز در این جلسه گفت: در صورت تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های پیشران بخش کشاورزی و محرومیت زدایی شهرستان سروآباد از اعتبارات عمرانی بلاعوض هزینه می‌شود.

محمد ولی بیگی افزود: این نهاد برای ارتقای معیشت و توسعه کشاورزی در سروآباد تلاش دارد از محل منابع بنیاد مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و پنج هزار میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات اختصاص دهد و در هر روستا یک کانون پیشرفت و آبادانی تشکیل و برای هر کدام یک نفر تسهیلگر معرفی شود.

گفتنی است؛ پیرو تفاهم نامه استانداری کردستان با بنیاد مستضعفان در راستای رفع محرومیت و توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی مردم، مجریان طرح توان افزایی بنیاد علوی در شهرستان سروآباد مستقر شده‌است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید