Iranian Agriculture News Agency

باغ پرندگان در میبد افتتاح شد

باغ پرندگان میبد که سال گذشته عملیات اجرایی آن شروع شده بود ، روز سه‌شنبه به مناسبت دهه فجر با حضور معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از مسوولان استان یزد افتتاح شد.

باغ پرندگان در میبد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح باغ پرندگان یادشده به خبرنگار ایانا گفت: مجموعه‌ای که افتتاح شد، قرار است، گونه‌های دیگر حیوانات در آن نگهداری شود، علاوه بر ارزش های فرهنگی و اجتماعی، از نگاه سرگرمی نیز ارزشمند است.

 رضایی با اشاره به بازدید تعدادی از دانش آموزان از این مجموعه ، افزود: علاوه بر دانش آموزان ،گروه‌های دیگر ضمن آشنایی با گونه‌های مختلف جانوری علاقه‌ای خاصی به پرندگان  را نشان می دهد و حتی به پرندگان غذا می‌دادند.

وی گفت: دانش آموزان با آموزش هایی که از این پس فرا می‌گیرند به عنوان دوستدار طبیعت و محیط زیست در میان خانواده‌ها و جامعه نقش آگاه سازی خواهند داشت.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از گردآورندگان این مجموعه که با علاقه کار خود را دنبال کرده اند، حمایت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های حوزه دامپروری شهرستان میبد اظهار داشت : یزد با توجه به وضعیت آب و هوایی که  با کم آبی روبروست می تواند در زمینه های کشاورزی و دامپروری که به آب کمی نیاز دارد و اشتغال بالایی هم ایجاد می‌کند، موفق باشد.

رضایی با ذکر موفقیت‌های دامپروری استان در ارتباط با انتقال بز نژاد مورسیا در یزد گفت : مجوز پرورش این حیوان صادر و با تامین ارز در حال حاضر مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

 باغ پرندگان میبد بیشتر جنبه ترویجی و آموزشی دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی  یزد هم گفت: مجموعه باغ پرندگان میبد با سرمایه گذاری فردی خوش ذوق ایجاد شد که بیشتر جنبه ترویجی و آموزشی دارد.

نادر سلیم افزود: وسعت این مجموعه هزار و ۵۰۰ مترمربع است و سرمایه گذار، طرح توسعه آن را با افزودن هزار و ۵۰۰ متر مربع دیگر ارائه کرد که با گسترش آن انواع گونه‌های پرندگان و حیوانات در آن نگهداری خواهد شد.

به گفته مدیر مجموعه باغ پرندگان میبد هم اکنون۸۰ گونه از پرندگان و انواع خزندگان نادر از کشورهای  ترکیه ، روسیه ، هند ، چین و... در این مکان با هدف ترویجی و آموزشی جمع آوری شده‌ است.

محمد برجسته افزود: این مجموعه به عنوان یک مرکز آموزشی و فرهنگی مورد بازدید دانش آموزان و گروه های مختلف مردمی قرار می گیرد و به آنها آگاهی لازم داده‌ می شود که حیوانات هیچ خطری ندارند و نباید آسیب بزنند ، باید در حفظ محیط زیست تلاش کنند.

وی ادامه داد : ترس افراد و خصوصا بچه‌ها از پرندگان و حیوانات با توجه به بازدیدی که از این مکان دارند به تدریج از بین می‌رود و دیگر به خرافات هم در این مورد توجه نخواهند کرد.

 

گفتنی است؛  به گفته حسن برجسته که مجموعه باغ پرندگان میبد را راه اندازی کرده است احداث این مکان آموزشی بر اساس علاقه و به صورت خانوادگی صورت گرفته و برای حدود ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده‌ است.

وی هزینه‌ای که تاکنون برای احداث و راه اندازی باغ پرندگان صرف شده است را حدود ۶ میلیارد تومان عنوان کرد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید