Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی استاندار:

حاشیه رودخانه ارس در آذربایجان شرقی قطب تولید و پرورش ماهی در کشور می شود

همزمان با دهه مبارک فجر و گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، معاون اقتصادی استاندار ، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان جلفا، فرماندهی مرزبانی ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا و بخشداران و مسئولین ادارات مرتبط ضمن بازدید از طرح 70 واحدی ماهی قزل آلا در منطقه آزاد تجاری ارس یکی از مزارع پرورش ماهیان سردابی با ظرفیت تولید 20 تن در سال افتتاح شد.

حاشیه رودخانه ارس در آذربایجان شرقی قطب تولید و پرورش ماهی در کشور می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مزرعه پرورش ماهی قزل آلای 20 تنی آقای وحید هادی با حجم سرمایه گذاری 8 میلیارد ریال عملیات احداث خود را از سال 96 شروع و در سال 98 به اتمام رسانده است از کل سرمایه گذاری انجام گرفته 3200 میلیون ریال تسهیلات بانکی و مابقی از آورده شخصی تامین شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در جریان بازدید و افتتاحیه گفت: مجوز حفر 300 حلقه چاه در حاشیه رودخانه ارس از سازمان آب منطقه ای اخذ و از سال 1389 فاز اجرایی در منطقه شروع شده است که نیمی از این چاه های سطحی در حاشیه رودخانه شهرستان جلفا برای توسعه پرورش ماهی حفر خواهد شد.

 قاسم جعفروند ادامه داد: تاکنون 15 مورد مزرعه 20 تنی به ظرفیت کل 300 تن ماهی قزل آلا و یک واحد مزرعه خاویاری10 تنی به مرحله بهره برداری رسیده است 8 مورد از متقاضیان دارای پروانه تاسیس و در مرحله ساخت می باشند و 28 مورد متقاضیان در مرحله تکمیل پرونده و اخذ مجوزهای قانونی هستند.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان یکی از طرحهای با اهمیت در شهرستان را طرح 70 واحدی پرورش ماهی قزل آلا در حاشیه اراضی منطقه آزاد تجاری ارس عنوان نمود و افزود: با تکمیل و راه اندازی این طرح بزرگ 1400 تن به ظرفیت تولیدی شهرستان و استان اضافه خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای سرعت بخشیدن به امر سرمایه گذاری در بخش شیلات و امور آبزیان در سال 98 برای معرفی مناطق مستعد به متقاضیان سرمایه گذاری و تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش، این مدیریت با هماهنگی سایر ادارات و ارگانهای مرتبط شناسایی 51 مورد منطقه مستعد برای سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری درحاشیه رودخانه مرزی ارس به وسعت 590 هکتار در شهرستان جلفا  مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

جهانگیری معاون استاندار نیز در انتهای برنامه روند توسعه آبزی پروری را در شهرستان رضایت بخش ارزیابی نمود و اظهار نمود: در آینده نزدیک حاشیه رودخانه ارس در استان آذربایجان شرقی بعنوان قطب تولید و پرورش ماهی در کشور شناخته خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید