Iranian Agriculture News Agency

افتتاح طرح آبیاری کم فشار (لوله گذاری) در روستای خراجوی شهرستان آذرشهر

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از افتتاح طرح آبیاری کم فشار(لوله گذاری) با لوله گذاری به طول5500 متر و با سطح پایاب 58 هکتار در پنجمین روز از دهه فجر 98 در روستای خراجو این شهرستان خبر داد.

افتتاح طرح آبیاری کم فشار (لوله گذاری) در روستای خراجوی شهرستان آذرشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید حسنی در مراسم افتتاح این طرح که با حضور جلیل امیرنوایان کارشناس آب و خاک از مدیریت آب و خاک وامور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان،  الهیاری فرماندار شهرستان آذرشهر و مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: برای بهره برداری از این طرح 6 هزار و26 میلیون ریال هزینه گردیده که3 هزار و944 میلیون ریال آن یارانه بلاعوض دولتی و2 هزار و82  میلیون ریال مشارکت و خودیاری بهره‌برداران است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر  هدف از اجرای پروژه آبیاری کم فشار در این روستا را صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، افزایش سطح زیرکشت، افزایش سطح درآمد روستاییان، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و افزایش راندمان انتقال آب واستفاده از منابع آبی موجود ، انتقال آب سالم و فاقد آلودگی به باغات عنوان کرد.

حسنی استفاده بهینه از منابع آبی موجود، تسهیل در آبرسانی به اراضی پایین دست و جلوگیری از انتقال بذور علفهای هرز به مزارع را از اهداف دیگر این پروژه دانست.

گفتنی است این پروژه با کارفرمایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، نظارت شرکت مهندسین مشاور ساروج بنای آذربایجان و پیمانکاری شرکت قطره باران سازه  سهند اجرا و به بهره برداری رسیده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید