Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری

افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های کشاورزی در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از افتتاح و کلنگ زنی پروژه های کشاورزی در دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های کشاورزی در شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  روح الله خیری ضمن بیان این مطلب افزود: همزمان با گرامیداشت دهه فجر، پروژه بسته بندی کشمش و خشکبار و همچنین پروژه فرآوری سویا با حضور  قاسم زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندار، بخشدار و روسای ادارات شهرستان افتتاح و کلنگ زنی گردید.

وی، ادامه داد: پروژه بسته بندی کشمش و خشکبار بنام شرکت صدرا گستر بناب واقع در فاز 2 شهرک صنعتی در سال 1398 با زیربنای 7000 مترمربع و با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 35 نفر تاسیس شده است که فاز 2 پروژه نیز در قالب بسته بندی های کوچک و با هدف صادرات خواهد بود که امید است بتوان با اجرایی کردن آن حداقل برای 100 نفر اشتغال زایی کرد.

فرماندار شهرستان بناب نیز ضمن تبریک ایام الله مبارک دهه فجر از شهرستان بناب بعنوان یک شهر صنعتی نام برد و گفت: شهرستان بناب دارای 160 واحد صنعتی است که از پتانسیلهای قوی در تولید و اشتغال زایی محسوب می شوند.

 رفیعی بیان کرد: در شهرستان بناب در سالیان گذشته با مشکل کمبود زمین در ایجاد واحدهای صنعتی مواجه بودیم که با توسعه شهرکهای صنعتی این مشکل برطرف شده است.

وی ادامه داد: با دایر شدن اداره گمرک از سال 94 در شهرستان، از ابتدای سال 98 تاکنون 208 میلیون دلار صادرات انجام شده که علی رغم تحریم های موجود و وضعیت کنونی کشور، رقم بسیار قابل ملاحظه ای است بطوریکه منجر به افزایش 140 درصدی از لحاظ دلاری نسبت به سال گذشته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز از اهمیت و جایگاه صنایع تبدیلی و غذایی سخن گفت و تاکید نمود: در رقابت با بازار جهانی آنچه که می تواند بسیار تعیین کننده باشد بحث کیفیت است چه در مواد اولیه چه موادی که برای فرآوری مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است پروژه فرآوری سویا به نام شرکت دادلی محصول فیدار نیز همزمان با پروژه مذکور با هدف تولید انواع فرآورده های سویا کلنگ زنی شد.

                                                                                                                                                                                                                                                             

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید