Iranian Agriculture News Agency

با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی؛

گلخانه هیدورپونیک ۴۲۰ تنی تولید سبزی و صیفی در ارومیه افتتاح شد

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر ، گلخانه هیدورپونیک ۴۲۰تنی تولید سبزی و صیفی در روستای القیان شهرستان ارومیه با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

گلخانه هیدورپونیک ۴۲۰ تنی تولید سبزی و صیفی در ارومیه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد:  با راه اندازی این گلخانه برای ۱۷ نفر به صورت مستقیم و ۲۸ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.  

جلیلی افزود: برای راه اندازی این واحد تولیدی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اعتباری صندوق توسعه ملی هزینه شده و ۱۸ میلیارد ریال اعتبار نیز آورده شخصی خود سرمایه گذار است.

وی ادامه داد: ۱۵۲ واحد گلخانه ای در استان وجود دارد که در این گلخانه ها انواع سبزی و صیفی، توت فرنگی، گل گلدانی و گل شاخه بریده، نهال پایه رویشی، نشاء گیاهان دارویی‌، نشاء مکانیزه و گیاهان دارویی تولید می شود.

جلیلی با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای جایگزین خوبی برای کشت سنتی برای مقابله با خشکسالی است و با کشت گلخانه ای تا ۱۰برابر در مصرف آب صرفه جویی می شود، اظهار کرد: آموزش و ترویج کشت گلخانه ای، پرداخت تسهیلات بانکی برای احداث گلخانه، اصلاح ونوسازی گلخانه ها، تسهیل در دریافت پروانه تاسیس گلخانه ها بدون محدودیت از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در راستای توسعه کشت گلخانه ای در استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید