Iranian Agriculture News Agency

کارگاه بسته بندی و طعم دهی چای به همت جوان کارآفرین لنگرودی افتتاح شد

واحد کارگاه بسته‌بندی و طعم‌دهی چای در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، فرماندار لنگرود و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

کارگاه بسته بندی و طعم دهی چای به همت جوان کارآفرین لنگرودی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، «محمدباقر قاسم‌پور» در حاشیه این مراسم ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جهاد کشاورزی بر اساس فرمایش رهبری در سال" رونق تولید" به دنبال ایجاد طرح‌هایی است تا کشاورزان راحت‌تر سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال آن نیز اشتغال ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در خصوص احداث گلخانه‌ها، دام و طیور و صنایع تبدیلی کشاورزی به شهرستان اختصاص یافت، افزود: علاوه بر این از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی نیز هفت و نیم میلیارد تومان به شهرستان اختصاص یافت که ۹۰ درصد اعتبارات مدیریت جهاد کشاورزی ملی است.

قاسم پور ادامه داد: ۱۲ مورد بازسازی آب‌بندان ها با اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومان، آبیاری کم فشار به ۱۲ روستا با اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومان و تجهیز و نوسازی ۲۰ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جهت رفاه حال و کمک به بخش تولید سرمایه گذاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود با بیان اینکه کارگاه بسته‌بندی و طعم‌دهی چای به همت جوان نمونه و کارآفرین شهرستان در دهه فجر افتتاح شد، افزود: برای این کارگاه از محل اعتبارات اشتغال روستایی ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی تخصیص یافت.

قاسم پور با اشاره به اینکه از شش هزار هکتار اراضی چایکاری، چهار هزار هکتار در شهرستان فعال است، تصریح کرد: ۳۲ کارخانه در بحث فرآوری فعال است که ۲۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ریالی ۷۰ میلیارد تومان گردش مالی در شهرستان افزایش ارزش افزودگی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید