Iranian Agriculture News Agency

مکان‌یابی ۵۴۳ هکتار از اراضی کشاورزی برای کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با حضور معاون اول رئیس جمهور انعقاد تفاهم‌نامه، در سال جاری مقرر شد تا پایان دولت، هزار هکتار گلخانه در استان احداث شود.

مکان‌یابی ۵۴۳ هکتار از اراضی کشاورزی برای کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با حضور معاون اول رئیس جمهور در امسال که مقرر شد تا پایان دولت، هزار هکتار گلخانه در استان احداث شود، گفت: تاکنون ۵۴۳.۵ هکتار مکان‌یابی شده و در خصوص ایجاد مجتمع گلخانه‌ای 215 هکتار زمین تخصیص پیدا کرده است.

قوسی افزود: در این خصوص چهار مورد موافقت شرکت آب منطقه‌ای استان و یک مورد کمیسیون ماده دو در مورد واگذاری زمین اعطا شده که باید در این زمینه ۱۴ استعلام از دستگاه‌های اجرایی اخذ شود.

وی ادامه داد: پیگیری ایجاد مرکز مهارت‌آموزی گلخانه‌ای در مرکز تحقیقات جهاد کشاورری استان از دیگر اقدامات در این خصوص است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌ها ۲۱ میلیارد و ۷۸۰ زمیلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور تأمین شده است.

وی با اشاره به تدوین سند ایجاد هزار هکتار مجتمع‌های تولیدی استان که در آن وظایف شهرستان‌ها، زمان‌بندی مشخص، اعتبار و تسهیلات مشخص شده است، گفت: مشکل اصلی در این حوزه، تخصیص آب است.

قوسی با بیان اینکه امسال ۱۰.۶ هکتار گلخانه در حال احداث است که بیشتر آنها تا پایان سال تکمیل می‌شود، افزود: از آغاز امسال ۲۷۳ فقره پرونده متقاضیان در سطح ۵۰.۶ هکتار برای دریافت ۲۱۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از این رقم ۹.۵ هکتار از پرونده‌های متقاضیان با بانک انعقاد قرارداد کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید