Iranian Agriculture News Agency

افتتاح 450 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار و چهار واحد سردخانه‌ محصولات کشاورزی

به مناسبت دهه فجر با حضور استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و سعادت عضو کمیسیون کشاورزی مجلس 450 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار و چهار واحد سردخانه ای به بهره برداری رسید.

افتتاح 450 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار و چهار واحد سردخانه‌ محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در هفتمین روز از دهه فجر در آیین این طرح ها بیان کرد: تاکنون 37هزار و 292 هکتار طرح آبیاری تحت فشار در استان بوشهر به بهره برداری رسیده که 10 هزار 980 هکتار آن مربوط به سال گذشته است.

محمدتقی منوچهری بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی ما افزایش طرح های آبیاری تحت فشار در استان بوشهر است که سهم اصلی در مدیریت مصرف آب خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: از طرح افتتاح شده 58 هزار و 500 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

منوچهری افزود: به طور میانگین اکنون 20 هزار مکعب در هر هکتار آب مصرف می شود که با اجرایی شدن طرح های آبیاری تحت فشار این رقم به 12 هزار متر مکعب می رسد که کمک شایانی در مدیریت مصرف خواهد داشت که می توانیم هشت هزار متر مکعب آب در بحث ذخیره آب عملکرد داشته باشیم که راندمان مصرف از 35 درصد به 85 درصد خواهد رسید.

او افزود: عمده مصرف آب شهرستان دشتستان به صورت غرق آبی صورت میگیرد که در تلاشیم با جایگزین کردن سیستم های نوین آبیاری مصرف آب را کاهش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون 48 هزار و 700 هکتار آبیاری تحت فشار در این شهرستان تاکنون ایجاد شده است.

منوچهری با اشاره به طرح های سردخانه ای در استان بوشهر نیز بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی ماست که سردخانه به محل های مورد استفاده ببریم و آنجا مورد استفاده قرار گیرد، 117 واحد سردخانه ای اکنون در استان بوشهر فعال است که ظرفیت سردخانه ای استان با افتتاح این طرح ها به 95 هزار تن رسیده است.

منوچهری افزود: از این میزان 18 هزار تن مربوط به سال 97 است که با تسهیلات اشتغال روستایی به بهره برداری رسیده است.

استاندار بوشهر نیز بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور دولت عملکرد مناسبی در حوزه کشاورزی داشته است که بیش از 300 درصد توسعه گلخانه ها داشته ایم.

عبدالکریم گراوند افزود: در سال های 96 و 97 فقط هفت هزار 557 هکتار طرح گلخانه ای در استان بوشهر به بهره برداری رسیده که عملکرد خوبی بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید