Iranian Agriculture News Agency

افتتاح ۸۳ طرح اشتغال پایدار روستایی در بیجار

مدیر جهاد کشاورزی بیجار گفت: ۸۳ پروژه اشتغالزایی در حوزه اشتغال پایدار روستایی این شهرستان با استفاده از اعتبارات دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۸۳ طرح اشتغال پایدار روستایی در بیجار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان قمری با بیان اینکه این طرح ها همزمان با نخستین روز دهه فجر و به صورت نمادین به بهره براری رسیدند، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها ۶۷ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که سهم بخش خصوصی حدود ۱۸ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال است.

وی افزود: پروژه های حوزه اشتغال پایدار روستایی شامل، پرورش زنبور عسل، احداث جایگاه پرواربندی ۱۰۰ راسی، پروار بندی گوسفند و گوساله، پرورش اسب، احداث واحد بسته بندی انواع بذر و واحد گلخانه ای سبزی و صیفی است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار یادآور شد: از محل اعتبارات استانی هم ۲ طرح اشتغالزایی شامل طرح‌ حفر و تجهیز چاه های آب کشاورزی در مجتمع گلخانه قبا سرخ و احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی در حسن آباد و یاسوکند با اعتبار یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی و اشتغالزایی ۲۸ نفر به بهره برداری رسید.

قمری اضافه کرد: با توجه به افزایش قابل توجه گندم در سطح شهرستان و توجه به اهمیت مکانیزاسیون در افزایش تولید و کاهش افت گندم، پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه تراکتور با ضریب ۲ اسب بخار در هکتار، توسط کشاورزان خریداری و مورد استفاده قرار دارند.

وی گفت: تعداد ۴۵۰ دستگاه کمباین، یک هزار و ۸۴۵ دستگاه سمپاش تانکر با شیلنگ و لانس، یک هزار و ۹۷۰ دستگاه بذرکار غلات، ۱۷۰ دستگاه ادوات کم خاکورزی، ۱۱۱۰ دستگاه کودپاش شیمیایی و سایر ادوات کشاورزی در بیجار فعالیت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید