Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران

سرمایه‌گذاری‌ در بخش کشاورزی کامیاران ۱۴۳ نفر را صاحب شغل کرد

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران گفت: سرمایه‌گذاری‌های در بخش کشاورزی این شهرستان طی سال جاری باعث ایجاد شغل برای ۱۴۳ نفر از بهره‌برداران روستایی شد.

سرمایه‌گذاری‌ در بخش کشاورزی کامیاران ۱۴۳ نفر را صاحب شغل کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، بهرام کوشکی اظهار کرد: امسال در این شهرستان کار اجرای ۹۵ طرح با ۸۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال سرمایه گذاری به اتمام رسیده که همزمان با ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر بهره‌مندی ۶۰۰ خانواده از مزایای آن، برای ۱۴۳ نفر اشتغال ایجاده شده و زمینه تثبیت شغل ۱۲۲ بهره‌بردار دیگر نیز فراهم می‌شود.

کوشکی اضافه کرد: تسهیلات اشتعال پایدار روستایی، احداث مجتمع آبیاری تحت فشار، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، هفت واحد خرید گوسفند داشتی نیمه صنعتی، ۲ طرح پروار بندی بره و گوساله، طرح پرورش بوقلمون ۲۰۰۰ قطعه‌ای و احداث جایگاه دام از جمله طرح‌هایی است که دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اجرای ۱۰ هکتار سیستم‌های آبیاری تحت فشار(بارانی و قطره ای)، اجرای ۳۵ هکتار سیستمهای آبیاری تحت فشار و تجهیز و نوسازی ۳۹ دستگاه ماشین‌های کشاورزی از دیگر طرح‌های این شهرستان است.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید