Iranian Agriculture News Agency

فرماندار مهدی‌شهر:

57 میلیارد ریال پروژه آبخیزداری دهه فجر در مهدی‌شهر اجرا می‌شود

فرماندار مهدی‌شهر بابیان اینکه 57 میلیارد ریال پروژه آبخیزداری دهه فجر در شهرستان اجرا می‌شود، گفت: این طرح‌ها نقش مهمی در اشتغال، حفاظت خاک و مهار سیلاب دارند.

حجم ویدیو: 6.67M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

‌به گزارش خبرگزاری ایانا از استان سمنان، عبدالرضا میقانی در حاشیه بازدید از پروژه آبخیزداری حوضه آسوران وجاشلوبار در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه 57 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی پروژه آبخیزداری طی دهه فجر در مهدی‌شهر اجرا می‌شود، ابراز کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های آبخیز آسوران –جاشلوبار، هیکو، چاشم و گلرودبار انجام خواهند شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری حوضه آسوران –جاشلوبار با حجم چهار هزار و 200 متر مکعب سنگ و ملات مهمترین پروژه قابل افتتاح منابع طبیعی طی دهه فجر است، افزود: برای این طرح‌ها بیش از 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار مهدی‌شهر با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری می‌تواند برای منطقه اشتغال و زمینه سرمایه‌گذاری نیز به همراه داشته باشد، ابراز داشت: پروژه‌های آبخیزداری قطعاً نقش مهم و زیرساختی در حفظ آب‌وخاک دارند لذا اجرای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

میقانی در ادامه تصریح کرد: حفظ و احیای منابع طبیعی و توسعه فضای سبز، توان‌افزایی جوامع محلی و مشارکت در پیشرفت و آبادانی، کنترل فرسایش، پیشگیری از وقوع سیل، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، توسعه پوشش گیاهی، ذخیره نزولات جوی دیگر مزایای این طرح‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی بابیان اینکه ایام دهه فجر فرصت خوبی برای بیان دستاوردها و ارائه خدمات انجام‌شده است، افزود: طرح‌های آبخیزداری یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب‌وخاک است لذا انتظار می‌رود توسعه و اجرای این طرح‌ها در سطح شهرستان با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید