Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی:

باغ مادری میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سیستان و بلوچستان ایجادمی شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی که به منظور بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل اخیر به سیستان وبلوچستان سفرکرده است، گفت:با توجه به وجود نهالستان های تولید میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در جنوب استان درصدد ایجاد باغ مادری تولید میوه های گرمسیری ونیمه گرمسیری در این منطقه هستیم.

باغ مادری میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سیستان و بلوچستان ایجادمی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، محمدعلی طهماسبی در سفردو روزه خود به جنوب استان و بازدید از مناطق سیل زده شهرهای چابهار، کنارک و سرباز از نزدیک میزان خسارات وارده به بخش کشاوری این مناطق شامل باغات، مزارع، دامدرای ها، سیستم های نوین آبیاری، قنوات، چاها، مراتع و زیرساخت های بخش کشاورزی را مورد بازدید قرار داد.

وی با اشاره به این که اولویت معیشت اول مردم منطقه کشاورزی است، اظهار امیدواری کرد: کار احیاء و بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل اخیرتوسط دولت و ستاد بحران کشور تسریع یابد تا آرامش نسبی به بخش کشاورزی منطقه بازگشته و شغل اکثر مردم منطقه که کشاورزی است، مجدد احیاء شود.

به گزارش ایانا، در سیستان و بلوچستان بارش باران و طغیان رودخانه های محلی در جنوب سیستان و بلوچستان به باغات میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری خسارات فراوانی وارد کرد.

تلاش مسوولان امر جهت احیاء و بازسازی مناطق کشاورزی خسارت دیده ازسیل اخیر خصوصا باغات میوه های گرمسیری ونیمه گرمسیری که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و اقتصاد منطقه دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید