Iranian Agriculture News Agency

همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

سدهای آبخیزداری روستاهای سعد و زاویه علیای چالدران به بهره برداری رسید

همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر با حضور استاندار آذربایجان غربی، سدهای آبخیزداری روستا های سعد و زاویه علیای چالدران به بهره برداری رسید.

سدهای آبخیزداری روستاهای سعد و زاویه علیای چالدران به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی‏، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با تقدیر از تلاش و همت نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت:اجرای طرحهای آبخیزداری مهمترین موضوع در بحث حفاظت از آب و خاک در کشور است که خوشبختانه مسئولین کشور توجه ویژه ای را به این امر در سالهای اخیر داشته اند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: کارهای بسیار خوبی هم در این زمینه در استان انجام شده که از همه دست اندر کاران این حوزه قدردانی می نمایم.درسال جاری توانستیم حمایتهای لازم به خصوص در بخش اعتباری را در این زمینه داشته باشیم وامیدوارم مسئولین منابع طبیعی در اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری حداکثر تلاش و همتشان را برای تداوم اجرای این طرحها در استان در سالهای آتی نیز به کارگیرند.

میر صمد موسوی مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این مراسم با ارائه گزارشی در خصوص اجرای طرحهای آبخیزداری در سطح استان گفت:خوشبختانه با اجرای طرحهای آبخیزداری  و مطالعات انجام شده در حوزه های آبخیزاستان ، تاکنون در 37 حوزه آبخیز؛ طرحهای آبخیزداری به اجرا در آمده است که در دهه فجرنیز 31 حوزه آماده افتتاح و بهره برداری شده است و مابقی نیز آماده کلنگ زنی است.

وی افزود: امسال در خصوص اخذ اعتبارات برای اجرای طرحهای آبخیزداری ، برای اولین باردراستان بالغ بر 19 میلیارد تومان اعتبار استانی تامین شده و 48 میلیارد تومان نیز ازمحل اعتبارات صندوق توسعه  ملی تخصیص داده شده است. که در مجموع اعتباری بالغ 67 میلیارد تومان برای اجرای طرحهای آبخیزداری در سطح استان تامین شده است.

موسوی تاکید کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانغربی در سطح کشور رتبه نخست را در اجرا و اتمام طرحهای آبخیزداری در سال جاری بین ادارات کل منابع طبیعی کشورازآن خود کرده که این طرحها در سال آتی نیز با قدرت و جدیت ادامه خواهند داشت.

وی افزود:همچنین کل حوزه های مطالعه شده آبخیزداری در سطح استان یک میلیون و دویست هزار هکتاراست که فقط در دوسال آخر مساحتی بالغ بر 360 هزار هکتار عملیات اجرایی آبخیزداری اجرا شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید