Iranian Agriculture News Agency

منصوری خبر داد:

آغاز فعالیت شهرک گلخانه ای حصار گلی پس از 13 سال تعطیلی

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: پس از حدود 13 سال تعطیلی شهرک گلخانه ای در روستای حصارگلی ورامین فعالیت خود را آغاز کرده است.

آغاز  فعالیت شهرک گلخانه ای حصار گلی پس از 13 سال تعطیلی

به گزارش خبرنگار ایانا، علی‌اشرف‌ منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی در حاشیه مراسم افتتاحیه مجتمع گلخانه ای در روستای حصارگلی ورامین که در آن سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استانی و ستادی حضور داشتند، گفت: پس از حدود 13 سال تعطیلی این مجتمع دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مطالعات تفضیلی این پروژه از سال ۱۳۸۱ آغاز و امور زیربنایی آن از سال ۱۳۸۴ شروع شده بود، افزود: این مجتمع گلخانه ای در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۷۰ هکتار با هدف ایجاد افزایش تولید محصولات گلخانه ای و افزایش راندمان آب آبیاری احداث شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث این مجتمع ما با مشکلات بسیاری روبه رو بوده‌ایم، تصریح کرد:  در این مجتمع با انتقال گاز، انجام زیرساخت، شناسایی سرمایه گذار روبه رو بودیم و خوشبختانه استانداری تهران در بحث تامین گاز در این منطقه کمک کرد و از آنان تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 با تامین منابع توانستیم زیرساخت های  این مجموعه را تا حدودی ایجاد کنیم، ادامه داد: اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و مصرف بهینه آب به دلیل استقرار گلخانه های مدرن از دیگر اهداف ایجاد این گلخانه‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی اظهار داشت: در فاز نخست ۵۴ واحد دارای پروانه تأسیس گلخانه سبزی، صیفی و گل های شاخه بریده واگذار شده که پیش بینی کرده ایم که در فاز اول بالغ بر ۵۰ تن سبزی و صیفی و ۱۶ میلیون شاخه گل  تولید کنیم؛ همچنین در فاز نخست توانستیم 190 هکتار از این عرصه های به نام دولت سند بگیریم اما تا 1370 هکتار امکان گسترش و توسعه شهرک وجود دارد.

وی میزان سرمایه گذاری این مجموعه در فاز اول را ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و میانگین اعتبار ساخت بین سه تا پنج میلیارد تومان در هر هکتار عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، سطح گلخانه های کشور تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار برسد که این مهم با حمایت دولت و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق می شود. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید