Iranian Agriculture News Agency

کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای غرب کشور در همدان

​بزرگ ترین شهرک گلخانه ای غرب کشور با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی بمناسبت دهه فجر در ملایر کلنگ زنی شد.

کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای غرب کشور در همدان

منصور رضوانی جلال  در گفت و گو با خبرنگار ایانا در همدان گفت: کلنگ زنی بزرگ ترین شهرک گلخانه ای غرب کشور با اعتباری بالغ بر 1400 میلیارد ریال با حضور استاندار همدان، فرماندار ملایر و جمعی از مسئولین استان انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: کلنگ زنی بزرگ ترین شهرک گلخانه ای غرب کشور با مساحت 68 هکتار و اشتغالزایی 410 نفر و میزان تولید 150 هزار تن در سال با اعتباری بالغ بر 1400 میلیارد ریال  به زمین زده شد.

وی اظهار داشت: دهه فجر امسال ۶۵ پروژه با ۱۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۶۱۱ نفر کلنگ‌زنی یا افتتاح می شود.

وی بابیان اینکه در حوزه تولیدات دامی ۱۸ پروژه و در حوزه آب و خاک ۲۰ پروژه افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود، گفت: بر اساس تعهد ایجاد شده در سند راهبردی توسعه استان همدان باید ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شود که در حال حاضر بسترسازی برای احداث بیش از ۳۶۰ هکتار گلخانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در سال جاری ۴۵ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: ایجاد ۲۲۴ هکتار گلخانه در استان همدان تصویب شده و برای دریافت تسهیلات در بانک‌های عامل پرونده دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از تلاش برای جذب سرمایه گذار در حوزه صنایع تبدیلی، ایجاد گلخانه‌ها، کشت گیاهان دارویی و محصولات کم آب‌بر خبر داد و گفت: نخستین صنایع تبدیلی در حوزه سیب زمینی در شهرستان بهار در مراحل اجرایی است و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید