Iranian Agriculture News Agency

استاندار هرمزگان در آیین کلنگ زنی طرح احیای باغات میناب:

نوسازی باغات و اراضی کشاورزی میناب با هدف افزایش تولید و اشتغال در حال اجراست

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در زمینه تولید و اشتغال در شهرستان میناب محسوب می‌شود ، گفت: استفاده کامل از آب سدهای استقلال و سرنی در شهرستان میناب برای تامین آب شرب و کشاورزی این منطقه نیز در حال پیگیری و اجراست.

نوسازی باغات و اراضی کشاورزی میناب با هدف افزایش تولید و اشتغال در حال اجراست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان، در آیین کلنگ زنی طرح احیای باغات میناب با تبریک و گرامیداشت ایام دهه فجر، عنوان کرد: حضور و پشتیبانی گسترده مردم، اتکا به دستورات خداوند متعال و دین مبین اسلام و پیروی از رهبری، سه عنصر محوری در پیروزی انقلاب اسلامی بودند و هنوز هم این عناصر بزرگ رمز موفقیت ایران اسلامی محسوب می شوند.

استاندار هرمزگان افزود: با تمام تلاش های صورت گرفته در دهه فجر سال جاری بیش از هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه برای افتتاح در هرمزگان آماده شده و در زمینه های مختلف در حال بهره برداری است.

همتی با بیان اینکه کشاورزی یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در زمینه تولید و اشتغال در شهرستان میناب محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه نوسازی، اصلاح و آبیاری نوین ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان میناب با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شده که بخش مهمی از آن اجرایی شده و مابقی آن نیز در حال انجام است.

به گفته وی، استفاده کامل از آب سدهای موجود در شهرستان میناب برای تامین آب شرب و کشاورزی این منطقه نیز در حال پیگیری و اجراست.

استاندار هرمزگان همچنین افزود: با توجه به احداث سد سرنی در شهرستان میناب و همچنین ذخیره سازی آب مناسب در این سد و سد استقلال شهرستان میناب، آب این دو سد برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان میناب مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تولید و اشتغال در این شهرستان به ویژه در حوزه کشاورزی ارتقاء یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید