Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد

پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار عشایر این استان قرار داده شد.

پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار عشایر این استان قرار داده شد.

یحیی حسین‌پور  افزود: سهم تسهیلات امسال استان ۴۰میلیارد تومان است که تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد آن جذب شده است.

وی، ایجاد شهرک‌های عشایری را از مهمترین برنامه‌های امور عشایر برشمرد و گفت: هم اینک ۴ طرح در حال مطالعه است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این مطالعات تکمیل و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده می‌شود.

حسین‌پور از توزیع ۱۶۰ پکیج خورشیدی در بین مناطق عشایری خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است تا ۵۰۰ تا ۶۰۰ پکیج نیز در سال آینده بین عشایر استان توزیع شود.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، ایجاد برند محصولات عشایری را از دیگر برنامه‌های امور عشایر استان برشمرد و اظهار داشت: گوشت عشایر استان به عنوان محصول پاک و سالم به زودی برندسازی و به بازار عرضه می‌شود.

حسین‌پور، احداث پل ویژه عشایر شهرستان اردل را از دیگر برنامه‌های امور عشایر اعلام کرد و گفت: این برنامه با همکاری بنیاد برکت اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به توجه به امور عشایر در برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: در این برنامه در رابطه با عشایر ۱۷ مورد اشاره شده در حالی که در برنامه پنجم توسعه تنها در ۲ مورد از عشایر یاد شده است.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان عشایرنشین کشور بعد از فارس ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که از این تعداد ۳۶ هزار نفر درون‌کوچ و ۹۰ هزار نفر برون‌کوچ هستند.

عشایر چهارمحال و بختیاری با یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک افزون‌بر ۲۵ درصد از پروتئین استان را تولید و تامین می‌کنند.

بیشتر جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری به‌ترتیب در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل ساکن می‌شوند و در بخش‌هایی از شهرستان‌های کیار، فارسان، بروجن و شهرکرد نیز سکونت‌گاه عشایری وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید