Iranian Agriculture News Agency

مزرعه تکثیر و پرورش تخصصی ماهی زینتی اسکار در شهرستان تبریز افتتاح شد

تولید 7 میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان آذربایجان شرقی

در چهارمین روز دهه مبارک فجر ، مزرعه تکثیر و پرورش تخصصی ماهی زینتی اسکار در روستای شیخ حسن بخش خسروشاه شهرستان تبریز با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، مدیر شیلات و امور آبزیان استان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز و بخشدار بخش خسروشاه افتتاح شد.

تولید 7 میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، واحد افتتاح شده در مساحتی به ابعاد 200 متر مربع تاسیس شده است که علاوه بر هزینه تاسیس ساختمان بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت تجهیز ، مبلغ 700 میلیون ریال جهت هزینه های جاری راه اندازی مزرعه صرف شده است که تمامی آن بصورت سرمایه گذاری شخصی است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه با شروع بکار این مزرعه برای 4 نفر اشتغال مستقیم و بیش از دو برابر آن اشتغال غیرمستقیم فراهم می گردد  گفت: استان آذربایجان شرقی با توجه به وجود پتانسیل ها و استعداد های بالقوه توسعه ماهیان زینتی به سرعت می تواند جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند و تولید 7 میلیون قطعه در سال با در نظر گرفتن نیروهای انسانی ماهر و تخصصی با سابقه تاریخی درنقاط مختلف استان به هیچ وجه راضی کننده نیست.

قاسم جعفروند افزود: با برنامه ریزی که همراه با خود تولید کنندگان انجام گرفته است در یک برنامه کوتاه مدت در نظر داریم حجم تولید را به 10 میلیون قطعه در سال ارتقاء دهیم و زمینه های صادرات محصولات تولیدی را از داخل استان به کشورهای همسایه جهت ارز آوری و رونق تولید تسهیل کنیم.

وی افزود: شهرستان های تبریز، میانه، شبستر، مرند، آذرشهر، مراغه و اسکو به ترتیب جزو شهرستان های پیشرو در تکثیر و تولید ماهیان زینتی در استان هستند.

فرامرز افشانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز نیز گفت: شهرستان تبریز با 26 مزرعه 35 درصد تولید استان را با انواع گونه های زنده زا و تخم گذار در اختیار دارد .

منادی صاحب این مزرعه نیز ظرفیت تولید سالانه در مزرعه را 200 هزار قطعه عنوان کرد و گفت: بازار هدف حدود 70 درصد در سطح کشور و 30 درصد بقیه بصورت صادرات به کشورهای ترکیه ، عراق، آذربایجان و ارمنستان پیش بینی شده است و مشکلی در خصوص بازاریابی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید