Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

270 قلم داروی دامی در استان سمنان تولید می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به ظرفیت این استان در تولید داروی دامی گفت: 270 قلم داروی دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

270 قلم داروی دامی در استان سمنان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان سمنان قطب بزرگ تولید داروهای دامی کشور است.

وی با اشاره به رتبه این استان در تولید داروهای دامی گفت: استان سمنان هم از حجم تولید داروهای دامی و چه از نظر تعدد و تنوع اقلام داروی دامی رتبه اول کشور را دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان از نظر تعداد کارخانه‌های تولید داروهای دامی نیز رتبه برتر را دارد گفت: استان سمنان با 18 باب کارخانه از نظر تعداد کارخانه‌های تولید دارو رتبه دوم کشور را دارد.

حسینی با اشاره به اشتغال انجام‌شده د کارخانه‌های تولید داروی دامی تصریح کرد: بیش از 680 نفر اشتغال مستقیم و 1600 نفر اشتغال غیرمستقیم توسط کارخانه‌های تولید داروی دامی در استان ایجادشده است.

وی با اشاره به صادرات داروهای دامی از استان سمنان گفت: تلاش می‌شود تا صادرات داروهای دامی در استان سمنان افزایش یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به صادرات یک محموله صادراتی به وزن چهار تن به کشور افغانستان گفت: با توجه به میزان بالای تولید داروی دامی تلاش می‌شود صادرات در این بخش افزایش بیابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید