Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دهه فجر واحد پرورش گاو شیری در شهرستان اشنویه افتتاح شد /

تولید سالانه 570 هزار تن محصولات دامی در آذربایجان غربی

همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر پروژه پرورش گاو شیری شهرستان اشنویه با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در روستای اغبلاق این شهرستان به بهره برداری رسید.

تولید سالانه 570 هزار تن محصولات دامی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رسول جلیلی در آیین بهره برداری از این پروژه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح برای 5 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

جلیلی با اشاره به میزان تولیدات دامی استان ، خاطر نشان کرد: 570 هزار تن سالانه میزان تولیدات دامی استان است که شامل 380 هزار تن شیر ، 90 هزار تن گوشت سفید مرغی ، 47 هزار تن گوشت قرمز، 22 هزارتن عسل و 12 هزار تن تخم مرغ است  که در تمامی محصولات خودکفا هستیم و در تولید عسل نیز رتبه اول کشوری را داریم .

وی افزود: فقط در مورد محصول تخم مرغ جهت تامین نیاز استان وارد کننده هستیم که برای رسیدن به خودکفایی طبق هماهنگی های انجام شده، واحدهای تخم گذار طی دو سال اینده احداث خواهد شد تا در این زمینه نیز به خودکفایی برسیم .

جلیلی تاکید کرد: اقتصاد آذربایجان‌غربی بر محور کشاورزی استوار است و توسعه و تجهیز زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری استان یک امر ضروری برای رونق این حوزه و ایجاد اشتغال پایدار به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید